اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین میزان در 35 سال گذشته می‌رسد

طی ماه جاری عربستان در حال پایین آوردن صادرات نفت خود به آمریکاست و به احتمال زیاد این حجم به کمترین میزان در 35 سال گذشته خواهد رسید.

صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین میزان در 35 سال گذشته می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، اطلاعات شرکت‌های رهگیری کشتیرانی حاکی از آن است که عربستان طی ماه جاری صادرات نفت خود به آمریکا را به شدت کاهش داده است و به احتمال زیاد شاهد رسیدن حجم صادرات نفت سعودی‌ها به واشنگتن به کمترین میزان در 35 سال گذشته خواهیم بود. 

این کاهش در واقع نشان‌دهنده تغییر 180 درجه‌ای سیاست سعودی‌ها در قبال صادرات نفت به آمریکاست؛ چراکه همین دو ماه پیش عربستان با ارسال ناوگانی از سوپرنفتکش‌های خود در تلاش بود تا سیلی از نفت خود را روانه بازار آمریکا کند. 

در ماه آوریل رسیدن نفتکش‌های عربستان به سواحل آمریکا با کاهش شدید تقاضای نفت در بازار جهانی و بازار آمریکا ناشی از شیوع ویروس کرونا همزمان شد و باعث شد تا انبارهای نفت آمریکا تقریبا به طور کامل پر شود، اما با توجه به آنکه در آن زمان سعودی‌ها با روسیه بر سر کاهش عرضه نفت به بازار جهانی مشکل داشتند و حالا این مشکل بر اساس توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی که در ماه آوریل امضا شد تقریبا حل شده، آنها سیاست خود در قبال آمریکا را تغییر داده و تلاش می‌کنند تا با کاهش صادرات به پایین آمدن حجم نفت انبار شده در ذخیره‌گاه‌های آمریکا کمک کنند. 

بنا به گزارش موسسات خطوط کشتیرانی در نیمه اول ماه ژوئن عربستان تنها یک محموله نفتی معادل 133 هزار بشکه در روز به آمریکا صادر کرده است و این در حالی است که در 15 روز اول ماه آوریل حجم صادرات نفت عربستان 1.3 میلیون بشکه در روز به آمریکا بود. البته برخی نفتکش‌های سعودی هنوز مقصد خود را مشخص نکرده‌اند اما در صورتی که این روند ادامه پیدا کند شاهد سقوط صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین میزان در 35 سال گذشته خواهیم بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول