اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

طلا در مسیر ثبت رکورد قیمتی جدید

یک کارشناس با سابقه بازار طلا پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری قیمت هر اونس طلا از مرز 1920 دلار عبور خواهد کرد.

طلا در مسیر ثبت رکورد قیمتی جدید

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی موسسه کیتکو می‌گوید: قیمت طلا تا پایان سال جاری از مرز 1920 دلار در هر اونس که در سال 2011 به ثبت رسیده بود، عبور خواهد کرد.

وی گفت: در کوتاه مدت به خصوص بر مبنای عوامل فصلی قیمت طلا ممکن است روند نسبتا کم نوسانی را تجربه کند، اما تا پایان سال جاری من فکر می‌کنم که رکورد قبلی قیمت طلا که در سال 2011 و با 1920 دلار در هر اونس به ثبت رسید خواهد شکست و ممکن است حتی به بیشتر از این قیمت نیز افزایش یابد. 

به گفته این کارشناس باسابقه بازار طلا در حالی که هنوز تا پایان شیوع ویروس کرونا راه زیادی باقی مانده، بسیاری از مخاطرات بنیادی که رشد اقتصادی در کشورهای جهان را تهدید می‌کند حداقل تا سال آینده پابرجا خواهند بود.

هاگ می‌گوید: تداوم خسارت به اقتصادهای کشورهای جهان می‌تواند به شکل‌گیری روند اصلاح دوباره در بازار کالاهای اساسی منجر شود و ممکن است طلا همگام با بازارهای بورس پیش از رشد دوباره کمی کاهش قیمت را تجربه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول