اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ماجرای گلایه خانواده متوفی مبتلا به کرونا و دستور برخورد با شهردار خرمشهر

روز گذشته یکی از خانواده‌های متوفیان کرونایی خرمشهر کلیپی را در شبکه‌های مجازی شهرستان منتشر کرد که در آن نسبت به اخذ هزینه گزاف بیمارستان و شهرداری‌ اعتراض کرده بودند.

ماجرای گلایه خانواده متوفی مبتلا به کرونا و دستور برخورد با شهردار خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، روز گذشته یکی از خانواده‌های متوفیان کرونایی خرمشهری کلیپی را در شبکه‌های مجازی شهرستان منتشر کرد که در آن کلیپ این خانواده داغدار نسبت به اخذ هزینه گزاف بیمارستان و شهرداری‌ اعتراض کرده بود. 

در این کلیپ عنوان شد که بیمارستان برای چند روز بستری مبلغی را اخذ کرده در حالی که درمان بیماران کرونایی بر اساس نظر هیات دولت رایگان است و همچنین شهرداری خرمشهر برای هزینه کفن و دفن و غسل مبلغی را اخذ کرده در حالی که خود خانواده متوفی در حال دفن میت خود بودند. 

این کلیپ به سرعت در فضای مجازی منتشر و روح و روان اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده متوفیان کرونایی را جریحه‌دار کرد. 

دفن و کفن متوفیان به هیچ وجه نباید توسط خانواده آنها انجام شود

شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، در این رابطه اظهار کرد: به هیچ عنوان پذیرفته نیست که با وجود دریافت مبالغ قابل توجه از خانواده‌های داغ‌دار متوفی کرونایی توسط شهرداری خرمشهر، عمل غسل، کفن و تدفین بیماران توسط خانواده‌های آن متوفی انجام شود و در واقع این عمل مخالف پروتکل‌های بهداشتی و به نوعی عاملی برای شیوع بیشتر ویروس کرونا در شهرستان خواهد بود.

وی عنوان کرد: توصیه‌‌ی ما این است که شهرداری هم همانند سیستم بهداشت و درمان بجای تحمیل هزینه به متوفیان کرونایی، یا این خدمات را رایگان نماید یا اینکه حداقل مبالغ را دریافت کند؛ اما در هر صورت این اعمال باید توسط شهرداری‌ها انجام شود نه خانواده‌های متوفی کرونایی.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همچنین دعوت میکنم از دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های حمایتی که اگر برای شهرداری‌ها مقدور نیست این خدمات را رایگان کند، آنها به میدان بیایند و هزینه‌ها را تقبل کنند.

وی عنوان کرد: ما در دانشکده و سیستم بهداشت و درمان منطقه هزینه‌های سنگین درمان را برای آن دسته از بیمارانی که دارای دفترچه هستند رایگان نموده‌ایم تا خدایی ناکرده هزینه‌ای به این خانواده‌ها تحمیل نگردد؛ لذا انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دیگر ارگان ها نیز همین رویه را در پیش بگیرند.

شهرداری و بیمارستان‌ها حق دریافت هیچ وجهی را از خانواده متوفیان ندارند

محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این رابطه، اظهار کرد: در پی انتشار کلیپی توسط یکی از خانواده‌های داغدار خرمشهری، استاندار خوزستان در تماسی به بنده دستور داد که با شهردار خرمشهر و عوامل شهرداری و پیمانکاران مرتبط با آرامستان خرمشهر برخورد قاطع صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود. 

علاوه بر شهرداری، در کلیپ خطابی به بیمارستان ولیعصر(عج) نیز صورت گرفته که رئیس آن باید برای تنویر افکار عمومی توضیحات لازم را ارائه دهد و اگر در بحث فرایند پذیرش قصوری شده باید برخورد و رسیدگی شود، طبق مصوبه دولت درمان بیماران کرونایی رایگان است. 

بیمارستان‌ها حق دریافت هیچ وجهی را ندارند و بیماران و خانواده متوفیان نباید هیچ مبلغی را پرداخت کنند. 

به شهرداری خرمشهر تکلیف شد تا زمان تصمیمگیری بنده به همراه امام جمعه و شهردار، حق دریافت هیچ هزینه‌ای از خانواده متوفیان ندارند و وجه دریافتی را به مردم بازگرداند. 

هیچ قصوری از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست. امیدوارم با یک تلاش جمعی و مشارکت عمومی بتوانیم بر این چالش کرونا فائق بیایم.

قاطعانه برخورد می‌کنیم

باوی دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر نیز از ورود ویژه و جدی به مسئله تدفین متوفیان کرونایی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد. 

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی از لحظات اولیه انتشار خبر و ویدیویی مبنی بر تدفین متوفیان کرونایی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توسط خانواده‌های متوفیان پیگیر مسئله بوده و از مراجع ذیربط پاسخگویی و نتیجه کارشناسی شده خواستار شده است.

باوی افزود: قانون با کسی تعارفی ندارد از این رو به مردم عزیز و شریف شهرستان اعلام می نمایم قطعا قاطعانه و بصورت جدی با خاطیان این مسئله برخورد جدی و قانونی خواهیم کرد. 

توضیح روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر اخذ مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از یک بیمار فوت شده در خرمشهر به اطلاع می رساند که بر اساس دستورالعمل پذیرش بیماران کرونایی از سوی وزارت بهداشت، بیمار باید در زمان بدو ورود دارای دفترچه بیمه باشد و افرادی که دفترچه بیمه ندارند، توسط کارشناس بیمه مستقر در بیمارستان به آنان معرفی نامه ای جهت صدور دفترچه بیمه برای مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت داده می شود.
 
بیمار مذکور در زمان مراجعه (۱۹خردادماه) به بیمارستان بیمه نداشته و همانگونه که اشاره شد در روز بعد (۲۰خرداد) به دفاتر پیشخوان دولت جهت صدور دفترچه درمانی ارجاع داده می شود که متاسفانه به دلیل قطعی سیستم دفتر پیشخوان برای ایشان دفترچه بیمار با تأخیر صادر شد (۲۴خردادماه) و دفترچه وی در روزی که بیمار فوت شده (۲۵خرداد) به بیمارستان ارائه شده است. به همین دلیل هزینه بستری فقط برای دو روز بصورت بیمه ای لحاظ می شود و بقیه روزهای بستری باستناد دستورالعمل وزارتی در صورت عدم ارائه دفترچه بیمه هزینه ها به صورت آزاد محاسبه می شود. 

این در حالیست که از همراهان این بیمار متوفی وجهی دریافت نشده است و مقرر گردید پس از خاکسپاری و رسیدن به آرامش روحی اقدام به پیگیری پرداخت هزینه ها نمایند.

شایان ذکر است مدارک نامبرده  نیز برای بررسی بیشتر (روز ۲۳خردادماه) به کارشناس بیمه تحویل داده شده است تا در صورت امکان همکاری لازم برای تخفیف و کاهش هزینه ها صورت پذیرد.

در خصوص هزینه تغسیل و تدفین بیماران متوفی کووید 19 نهاد متولی سازمان آرامستان ها می باشد و ارتباطی به هزینه های بیمارستانی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول