اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

علت آبرسانی به سعادت‌شهر اختلاف شهرداری و آب منطقه‌ای است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان فارس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به گرامیداشت هفته قوه قضاییه، شیوع کرونا، کمبود آب با شروع فصل گرما و نیز وضعیت ناآرامی‌ها در آمریکا اشاره داشتند.

علت آبرسانی به سعادت‌شهر اختلاف شهرداری و آب منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار فارس در سعادت شهر، امام جمعه سعادت شهر در خطبه نماز جمعه امروز خود به موضوع طرح آبرسانی از دهانه سد سیوند به سعادت شهر اشاره کرد و گفت: دو سال است که شبکه لوله‌کشی آب از منطقه یادشده به سعادت شهر رسیده؛ اما به دلیل اختلاف بین شهرداری سعادت شهر و آب منطقه‌ای این طرح راکد مانده و مردم از کم‌آبی رنج می‌برند.

حجت‌الاسلام امین عزیزی اظهارداشت: سازمان آب منطقه‌ای فارس با حفر هفت حلقه چاه در دهانه سد سیوند طرحی را در چهار سال پیش آغاز کرد هم‌اکنون دو سال است که آب به مخزن شماره یک سعادت شهر رسیده است و برای انتقال آب به مخزن شماره ۲ باید مسافتی حدود ۲۰۰ متر را از مسیر باغی که متعلق به شهرداری است، عبور دهد؛ اما متأسفانه سازمان آب منطقه‌ای نسبت به پرداخت حق‌وحقوق شهرداری امتناع می‌ورزد.

امام‌جمعه سعادت شهر نیز در خطبه‌های امروز خواستار نظارت هوشمندانه و فعال در دستگاه‌های مختلف شد و عنوان کرد: از دولت انتظار می‌رود با هماهنگی و برنامه‌ریزی و اقدام قاطع در همه مراحل نظارتش دقیق باشد و چنین تلقی نشود که در سال پایانی دولت کارها رهاشده است.

مردم دژگاه با کمبود آب و قطعی برق مواجه‌اند

 امام‌جمعه فراشبند نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به موضوع ضرورت تبلیغ در دین اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام دین دعوت است و مسلمانان باید در دعوت به وحدت پیش‌قدم باشند، در سیاست خارجی، وزارت خارجه ما باید در این بخش فعال باشد و بخش فرهنگی وزارت خارجه در خارج از کشور باید با برنامه‌ریزی، کنفرانس‌های اسلامی را فعال کند و با دعوت علمای مذاهب، بحث‌های توحیدی، معاد، رسالت انبیا و دیگر مباحث اشتراکی را به مباحثه بگذارد و به مظلومان و مستضعفان فکری و فرهنگی و اقتصادی کمک کند.

حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه به مسئله کم‌آبی و فشار کم آب در بعضی از روستاها مخصوصاً روستاهای منطقه دژگاه اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون گرمای منطقه دژگاه به ۴۵ الی ۴۷ درجه می‌رسد و خدا را خوش نمی‌آید که مردم زحمتکش کشاورز این منطقه دچار کمبود آب شرب و قطعی برق هم باشند.

حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کرونا نه تمام‌شده و نه ضعیف شده است، از شهروندان درخواست کرد این بیماری را جدی بگیرند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی، شستن دست‌ها به‌صورت مستمر و ضدعفونی کردن سطوح به‌سلامت خود بیندیشند.

امروزه افول امریکا در منطقه شاهده هستیم

امام جمعه مرودشت نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به شکسته شدن یمن پوشالی آمریکا و ایادی استکبار در منطقه، گفت:آمریکا سعی می‌کند امروزه باقدرت نرم و با تهدید به اهداف شوم خود دست پیدا کند ولی شاهد افول قدرت این سیطره استکباری در منطقه هستیم.

حجت‌الاسلام مهدی آقائی اظهار داشت: آنچه امروز از آن با عنوان افول قدرت آمریکا یاد می‌کنیم ،افول قدرت نرم آنان است و بدان معناست که کسی به حرف آمریکایی‌ها در منطقه بها نمی‌دهد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، از شهید بهشتی به‌مثابه معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران یادکرد.

امام‌جمعه مرودشت عدالت را از پایه‌های حکومت برشمرد و اجرای آن را در جامعه سبب پیوند محکم مردم و حکومت و ایجاد انسجام ملی دانست.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول