اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تمدید یک ساله و رایگان گذرنامه‌های شهروندان ایرانی خارج از کشور

وزارت امور خارجه ایران در اطلاعیه‌ای از تمدید یک ساله و رایگان گذرنامه‌های شهروندان ایرانی مقیم و غیرمقیم که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برند، تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ توسط نمایندگی‌های ایران خبر داد.

تمدید یک ساله و رایگان گذرنامه‌های شهروندان ایرانی خارج از کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در اطلاعیه‌ای از تمدید یک ساله و رایگان گذرنامه‌های شهروندان ایرانی خارج از کشور خبر داد.

براساس این اطلاعیه، گذرنامه‌های عادی آن دسته از شهروندان ایرانی که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برند (اعم از مقیم و غیر مقیم) و در شرایط متأثر از شیوع بیماری کووید-۱۹ امکان بازگشت به کشور را ندارند و یا به دلیل کم بودن اعتبار باقیمانده گذرنامه‌شان با مشکلات اقامتی مواجه شده‌اند، از تاریخ ارائه درخواست برای مدت یک سال تا تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور به صورت رایگان تمدید شود.

در این اطلاعیه آمده است: در پی محدودیت‌های ایجاد شده بعد از شیوع کرونا در سراسر جهان و ایجاد مشکل در ارسال پست سیاسی به برخی از کشورها بدلیل توقف غالب پروازهای بین المللی، صدور گذرنامه جدید برای شهروندان ایرانی در برخی از کشورها، با مشکلاتی مواجه شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: از این رو وزارت امور خارجه، موضوع را در ستاد گذرنامه کشور طرح کرد و مقرر شد گذرنامه‌های عادی آن دسته از شهروندان ایرانی که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برند (اعم از مقیم و غیر مقیم) و در شرایط متأثر از شیوع بیماری کووید- ۱۹ امکان بازگشت به کشور را ندارند و یا به دلیل کم بودن اعتبار باقیمانده گذرنامه‌شان با مشکلات اقامتی مواجه شده‌اند، از تاریخ ارائه درخواست برای مدت یکسال تا تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور به صورت رایگان تمدید شود.

در پایان این اطلاعیه عنوان شده است: روشن است که ارائه این تسهیلات تنها مختص کشورهایی است که ارسال پست سیاسی به آنها امکانپذیر نیست و شامل کشورهایی که از این نظر دارای شرایط عادی هستند، نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول