اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری دومین مانور صفر لحظه‌ای کشور در شهمیرزاد

دومین مانور صفر لحظه‌ای کشور در شمال شهمیرزاد برگزار شد و در جریان برگزاری این مانور، میزان آمادگی نیروهای هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفت.

برگزاری دومین مانور صفر لحظه‌ای کشور در شهمیرزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دومین مانور صفر لحظه‌ای کشور عصر امروز در استان سمنان و در منطقه شمال شهمیرزاد برگزار شد.

مانور زلزله فرضی ۶.۶ ریشتری در شهمیرزاد به‌منظور کنترل سطح آمادگی و ارزیابی دقت، سرعت و کیفیت عملکرد گروه‌های امداد و نجات برگزار شد.

این مانور با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و تمام مدیران یگان‌های هماهنگ‌کننده مدیریت زلزله فرضی در شهمیرزاد در مرکز EOC جمعیت هلال احمر استان سمنان برگزار و وضعیت آماده‌باش در هلال احمر استان سمنان اعلام شد.

با اعلام وقوع این زلزله فرضی ۶.۶ ریشتری در شمال شهمیرزاد، تمامی مراکز شعب هلال احمر در شهرستان مهدی‌شهر در وضعیت قرمز، شعب هلال احمر در شهرستان‌های سمنان و سرخه در وضعیت آماده‌باش و دیگر شعب این جمعیت در استان سمنان و استان‌های معین در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در جریان برگزاری این مانور اظهار کرد: با اعلام وقوع زلزله فرضی در شمال شهمیرزاد، سریعاً با حضور تمامی مسؤولان استان، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات در استان سمنان، اقدامات مربوط به مدیریت و فرماندهی بحران شکل گرفته است.

مظفر محمدخانی اضافه کرد: تاکنون دو تیم ارزیاب به منطقه وقوع زلزله فرضی در شهمیرزاد اعزام شدند و گزارش ارزیابی اولیه از میزان خسارات و تلفات احتمالی در حال تهیه است.‌

وی افزود: با تلاش کارکنان هلال احمر استان سمنان و بر اساس اقدامات برنامه‌ریزی‌شده، عملیات مرتبط با مدیریت بحران به نحو مطلوب در حال انجام است و با توجه به پیش‌بینی‌ها و برآوردهای انجام‌شده، درخواست تأمین کمبودها و نیازها در منطقه زلزله‌زده فرضی و نیز اعزام بالگردهای امداد و نجات به مرکز و استان‌های معین ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ادامه داد: با توجه به وقوع این زلزله فرضی در ساعت ۱۸، نخستین تیم عملیات کوهستان در ساعت ۱۸:۳۲ به منطقه زلزله‌زده فرضی رسید.

محمدخانی با بیان اینکه علت تأخیر حضور تیم عملیاتی کوهستانی، انجام عملیات واقعی نجات در منطقه پرور بود، خاطرنشان کرد: دومین تیم واکنش سریع هلال احمر در ساعت ۱۸:۵۲ به محل وقوع زلزله فرضی رسید و ارزیابی‌های اولیه را انجام داد.‌

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول