اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

از «چمران» تا «سلیمانی» چهره های بین المللی مقاومت

امروز روز «بسیج استادان» است، شاگردانی که با درس استادانی مانند چمران ها و سلیمانی ها مشق عشق کردند و استاد شدند.

از «چمران» تا «سلیمانی» چهره های بین المللی مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، 31 خرداد ماه به پاسداشت سالروز شهادت شهید سردار مصطفی چمران به عنوان روز «بسیج استادان» نامگذاری شده است، شخصیتی که از رهبران مقاومت اسلامی و از نوابغ و نظریه پردازان نظامی بود و در جغرافیا محدود نمی شد.

این ویژگی ها می تواند به سرعت نام شهید سردار قاسم سلیمانی را نیز در اذهان تداعی کند، چراکه سلیمانی هم از جنس چمران بود.

جالب است که این قرابت نه تنها در رفتار و سیره که در دست نوشته های این دو شهید هم نمود دارد، آن جا که چمران در بخشی از وصیت نامه اش می نویسد:

«تو‌ ای محبوب من، دنیایی جدید به من گشودی ... تو به من مجال دادی تا پروانه شوم، تا بسوزم، تا نور برسانم، تا عشق بورزم، تا قدرت های بی ‌نظیر انسانی خود را به ظهور برسانم.

خوشحالم که در چنین راهی به شهادت می‌ رسم.

خوشحالم که از عالم و ما فیها برید‌ه‌ ام، همه چیز را ترک گفته ‌ام، علایق را زیر پا گذاشته ‌ام، قید و بندها را پاره کرده ‌ام، دنیا و ما فیها را سه طلاقه گفته ‌ام و با آغوش باز به استقبال شهادت می ‌روم ... .»

و البته وصیت نامه سلیمانی نیز با همین مرام و نگاه نگاشته شده است:

«معبود من، عشق من و معشوق من، دوستت دارم.

بار‌ها تو را دیدم و حس کردم، نمی ‌توانم از تو جدا بمانم، بس است، بس.

مرا بپذیر، اما آنچنان که شایسته تو باشم.

خداوندا! سر من، عقل من، لَب من، شامّه من، گوش من، قلب من، همه اعضا و جوارحم در همین امید به سر می ‌برند.

یا أرحم الراحمین! مرا بپذیر، پاکیزه بپذیر، آنچنان بپذیر که شایسته دیدارت شَوَم، جز دیدار تو را نمی ‌خواهم، بهشت من جوار توست یا الله ... .»

این گونه می شود که این شاگردان دیروز، استادان امروز می شوند و جاودانه.

و همین می شود که راهبر انقلاب اسلامی هم در همین ماه های اخیر به دفعات، چه در پیام آغاز سال نو، چه در پیام به مناسبت روز معلم، چه در دیدار مجازی با دانشجویان و چه در پیام به مناسبت روز جهانی قدس و برخی دیگر از مناسبت ها، یاد آن استادان عالیمقام و سرداران سرافراز را گرامی می دارند و می فرمایند: 

 «امیدواریم إن ‌شاء ‌الله خداوند متعال حوادث عالم را به نفع ملّت ایران پیش ببرد و اقتدار جمهوری اسلامی را روز ‌به ‌روز بیشتر کند و روح مطهّر امام بزرگوار را و شهدای عزیز را و شهید عزیز اخیر ما، شهید سلیمانی را با اولیاءش إن ‌شاء ‌الله محشور کند.»

این یادکردهای مُکرّر البته گاهی با بُغض حضرت آقا هم همراه بوده است، چراکه «شهید سلیمانی» مانند شهید چمران، «چهره بین المللی مقاومت است» و «همه دلبستگان مقاومت خونخواه اویند»، دلبستگانی که بخشی از آن ها در «بسیج استادان»، همچنان در جهاد عملی و علمی تربیت شاگردان استوار برای مکتب خمینی کبیر (ره)، به پیشرفت های بعدی می اندیشند و حماسه می آفرینند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول