اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وعده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اقدام از قرارگاه خاتم الانبیا(ص)!/ روزانه ۲ وعده غذای گرم برای ۱۵ مجذوم ناتوان در مشهد تامین شد

قرارگاه خاتم الانبیا(ص) وعده محقق نشده دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مبنی بر تامین غذای گرم برای مجذومان خیابان وحید ۸، محقق کرد.

وعده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اقدام از قرارگاه خاتم الانبیا(ص)!/ روزانه ۲ وعده غذای گرم برای ۱۵ مجذوم ناتوان در مشهد تامین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) از شهرک جذامی‌های مشهد و گوش سپردن به مشکلات مبتلایان به جذام از زبان خودشان، آغاز اتفاقات خوبی برای این افراد شد.

در همین رابطه به سراغ نماینده اجرایی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در مشهد رفتیم و جویای اقداماتی شدیم که در شرف وقوع است.

محمدعلی طهرانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با توجه به بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) از شهرک جذامی‌های مشهد و نیز در راستای بحث‌های محرومیت زدایی و تعهد خدمت رسانی در کمک به محرومین، تصمیم بر این شد که ابتدا یک سری اقدامات دارای اولویت بیشتر را شروع کنیم.

وی افزود: چند ساعت بعد از بازدید سردار محمد در تاریخ 21 خردادماه، بسته‌های معیشتی به تعداد خانوارهای ساکن در شهرک تهیه شد و برای توزیع در اختیار مسوول انبار مجذومان قرار گرفت.

نماینده اجرایی فرمانده قرارگاه خاتم(ص) در مشهد، به بازدید مجدد خود برای بررسی دقیق‌تر شرایط در شنبه گذشته اشاره کرد و گفت: در همین خصوص طی بازدید مجددی که روز شنبه هفته پیش(۲۴ خردادماه) از آن محل داشتم خانواده‌های نیازمندتر شناسایی شدند، تامین روزانه 2 وعده غذای گرم برای افرادی که بر اثر کهولت سن یا معلولیت ناشی از جذام قادر به طبخ غذا نیستند، اولین اقدامی بود که انجام دادیم و در این راستا 15 نفر شناسایی شدند و از همان روز غذای گرم بصورت روزانه به دست این عزیزان رسید.

حل مشکل آب و ساخت حمام و تعمیر سرویس‌های بهداشتی برای مجذومان توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

طهرانی زاده ادامه داد: بر اساس دستور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در حل مشکلات دارای اولویت بیشتر، برای حل مشکلات آبرسانی این شهرک تصمیم بر این شد مخزن بتنی برایشان فراهم شود، همچنین در بحث فشار آب هم عده‌ای از ساکنان این شهرک دچار مشکل بودند تصمیم گرفته شد یک پمپ خریداری و تعبیه کنیم تا فشار آب تقویت شود.

وی ادامه داد: کاستی‌هایی مانند تعمیرات الزامی و ساخت سرویس‌های بهداشتی هم وجود داشت که مقرر شد از طریق پیماکاران محلی اقدام کنیم و از امروز این کارها عملیاتی و پیمانکار کارش را آغاز می‌کند.

نماینده اجرایی فرمانده قرارگاه خاتم(ص) با بیان اینکه تعدادی از ساکنان این شهرک در محل زندگی خود حمام نداشتند و مجبور به طی مسافتی نسبتا طولانی برای استحمام بودند، عنوان کرد: تدارک سه دستگاه حمام پیش ساخته و کانکسی هم در دستور کار قرار گرفت، برداشت‌های میدانی انجام شده و امروز قرار است با سازنده جلسه‌ای داشته باشیم تا ساخت انجام شود و بعد در محلی که در نظر گرفته‌ایم تعبیه شود.

طهرانی زاده متذکر شد: در ساخت این حمام‌های پیش ساخته موضوعی که خیلی مورد تاکید است این است که افراد مجذوم که اکثرا دچار معلولیت و مشکلات جسمی حرکتی هستند کم‌ترین جابجایی را داشته باشند و رفاهشان تامین باشد.

پیرزن مجذومی که سه روز بجای غذا، شیرخشک خورد تا زنده بماند...

گفتنی است، حمیدرضا رحیمی، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۸ روز قبل در تماس تلفنی خود با خبرنگار فارس، قول مساعد تامین وعده‌ غذایی گرم برای ساکنان این آسایشگاه را (از محل بیمارستان شهید هاشمی نژاد که جنب آسایشگاه قرار دارد) داد، اما محقق نشد، به طوری که طبق مشاهدات عینی خبرنگار فارس، در بازدیدی که سردار محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از این آسایشگاه(در تاریخ ۲۱ خرداد ماه) داشت، یک زن ۹۱ ساله مجذوم و معلول عنوان کرد به علت اینکه دخترش بخاطر بیماری، نتوانسته سه روز به وی سر بزند و برایش غذا طبخ کند، با خوردن شیرخشک گذران زندگی کرده است و همین موضوع باعث شد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) دستور فوری برای تامین غذای افراد ناتوان این شهرک صادر کند که خیلی زود محقق و عملیاتی شد.

طبق اظهارات مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این دانشگاه برای 8 نفر از جذامی‌هایی که به لحاظ جسمی وضعیت بغرنج‌تری دارند در درمانگاه مجذومان جنب بیمارستان هاشمی نژاد شرایط رفاهی خوبی مانند غذا و پرستار تامین کرده، در بازدیدی که هفته قبل به همراه نماینده اجرایی فرمانده قرارگاه خاتم(ص) از این محل داشتیم، متاسفانه شرایط نگهداری این افراد هم چندان مطلوب نبود.

======================

گزارش از: معصومه مومنیان

======================

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول