اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی باید از طریق مراکز افق انجام شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به فعالیت سه مرکز افق در زنجان گفت: همه فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی باید از طریق مراکز افق انجام شود.

فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی  باید از طریق مراکز افق انجام شود

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت مراکز افق اظهار کرد: مشارکت مردمی در عدم تصدی‌گری به ویژه در اوقاف همیشه مورد تاکید بوده است و یکی از ادعاهای ما این است که با مشارکت مردمی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را پیگیری کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول زمان دستگاه‌های مختلف به نوعی از ظرفیت مردمی استفاده کرده‌اند، افزود: سپاه از طریق بسیج، تبلیغات اسلامی از طریق موسسات، ارشاد از طریق هنرمندان، اوقاف از طریق هیأت امنای بقاع متبرکه اقدام کردند و همه دستگاه‌ها تلاش کردند از طریق مردم اقداماتی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم دارای ظرفیت بسیار زیادی هستند، گفت: برای مثال در رزمایش ماه رمضان مردم حضور چشم‌گیر و تحسین‌کننده‌ای داشتند اما سپس این برنامه‌ها رها شد.

کرمی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف که پیگیری می‌شود، همین بحث مشارکت‌های مردمی است، اضافه کرد: در این راستا اوقاف اقدام به ایجاد مراکز افق کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مراکز افق در ترویج فرهنگ وقف و تشویق مردم به انجام وقف‌های جدید تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: باید اهمیت این مراکز را بالا ببریم و نسبت به این موضوع حساسیت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه مرکز افق در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: باید نسبت به توسعه این مراکز اقدام شود، اما قبل از آن باید به کیفی‌سازی فعالیت این سه مرکز اقدام کنیم.

کرمی به استفاده بیشتر از ظرفیت هیأت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: تقریبا 2 هزار هیأت مذهبی در استان فعال است که شاید کارآیی برخی از آنها در ماه محرم است در حالی که باید از ظرفیت آنها در کل سال استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود که همه فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی از طریق مراکز افق انجام شود، تصریح کرد: اگر مرکز افق ظرفیت نداشت از نیروهای اداره استفاده شود، البته باید در این بخش از مراکز افق حمایت مالی و معنوی شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول