اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

بهرام عظیمی در «هفت»: ساخت انیمیشن‌های مشابه هالیوود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد

کارگردان انیمیشن «ملکوت» گفت: در تدارک ساخت اولین اثر سینمایی بلند خود به نام «عمو نوروز» هستم که امیدوارم اثر خوب و قابل قبولی شود.

بهرام عظیمی در «هفت»: ساخت انیمیشن‌های مشابه هالیوود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته شصت و ششمین قسمت از برنامه سینمایی هفت با حضور نمایندگان صنوف سینمایی، خبرنگاران، فرنوش عابدی و بهرام عظیمی (کارشناس و کارگردان انیمیشن)، عوامل فیلم سینمایی تیغ و ترمه روی آنتن رفت و میز نقد برنامه هم با حضور منتقدان به نقد فیلم ریچارد جول پرداخت‌.

🔴خانه سینما باید از صنوف حمایت کند، حق آنها را بدهد نه هدیه!

در میزگرد بررسی مشکلات صنوف سینمایی که با حضور دانش اقباشاوی ، یوسف صمدزاده و پویان کفیلی برگزار شد در مورد مشکلات صنوف سینما مباحثی مطرح شد.

دانش اقباشاوی رئیس انجمن برنامه ریزان سینما گفت: ما هنوز برای شغل سینما در سازمان و وزارت کار و رفاه اجتماعی کد نداریم.

وی ادامه داد: باید از پایین به بالا به مشکلات نگاه کرد. وقتی بحث حمایت میشود که یکی از بندهای اساسی اساس نامه است انگار میخواهد به صنوف هدیه دهند در صورتی که این حق اعضای صنوف است‌‌. در همه جای دنیا تضاد منافع دولتی با مشاغل گوناگون این‌مشکلات را به وجود می آورد. باید به بخش های ضعیف تر سینما توجه کرد تا تولید با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه خانه سینما ظرفیت و فرصت مناسبی است که کار ارزشمند انجام بدهیم. ما باید با بلند نظری و تلاش خواسته هایمان را شفاف و حداکثری بیان کنیم، اظهارداشت: من به گوش خودم شنیدم که گفتند مگر اینجا کمیته خیریه یا مرکز کاریابی است ! ما فقط میگوییم طبق اساس نامه عمل کنید. ما اگر باور نداشته باشیم آن چیزی که قرار است به بچه ها تعلق بگیرد حق آن هاست نه هدیه کار درست میشود. سازمان سینمایی ابتدا یک سامانه ایجاد کرد با ۴ سوال بنیادی . صنوف مختلف تبلیغ و ثبت نام کردند. اما سامانه خانه سینما 34 سوال خیلی خصوصی مطرح کرد وقتی حق بچه ها قرار است داده شود پس این سوال ها چیست؟

🔴کارگردان ملکوت عمو نوروز را میسازد

در میز دوم برنامه هفت به بهانه موفقیت های بین المللی انیمیشن ملکوت ساخته فرنوش عابدی که با حضور کارگردان‌ اثر و بهرام عظیمی‌برگزار شد درمورد مشکلات حال حاضر انیمیشن صحبت هایی انجام شد.‌

بهرام عظیمی در این باره گفت: یکی‌از مشکلات حال حاضر سینمای انیمیشن این است که افرادی که تخصص دارند مهاجرت کرده اند و ما نیروی متخصص زیادی نداریم، این افرادی که هستند هم حمایت نمیشوند. سال گذشته دو انیمیشن هم زمان اکران شد یکی خوب یکی بد ، ولی اثر بد دیده شد!

وی اظهارداشت: در حال حاضر شرایط بهتر شده اما باید بدانی میخواهی چه بسازی. وقتی آدم میخواهد کار بین المللی بسازد باید به محتوای فرهنگ خود توجه کند. بزرگترین مشکل ایرانی ها در انیمیشن در بخش اکران و حمایت است. این جا ملاک این نیست که چه ساختی، این است که چه کسی هستی و به کجا وصلی! در انیمیشن خیلی این مساله سخت است که چند سال زحمت بکشی و در یک ماه خراب شود آن هم موقع اکران. بزرگترین مشکل انیمیشن ایران الان کمبود نیروهای انسانی متخصص است. چون همه رفتند. زیر چهار هزار میلیارد تومان هزینه ساخت انیمیشن هالیوودی نمیشود. هنوز در ذهن مدیر ما این است که رقابت کنند با انیمیشن جهان.

در ادامه فرنوش عابدی در مورد جدید ترین اثر خود ادامه داد: در تدارک ساخت اولین اثر سینمایی بلند خود به نام عمو نوروز هستم که امیدوارم اثر خوب و قابل قبولی شود.

به گزارش فارس، میز سوم برنامه هفت میز رسانه بود که در مورد ورود پول های کثیف و توقف صدور مجوز نمایش خانگی مباحثی مطرح شد. محمد صالح حجت الاسلامی درباره ورود پول های کثیف گفت: وقتی منشا ورود پول ها مشخص نباشد میشود پول آلوده. برخی رسانه ها برای تطهیر افراد پولشو کار رسانه ای انجام‌میدهند. فرد با ۲۵ سال سن چگونه میتواند چندین میلیارد هزینه ساخت فیلمی کند که میداند همان روز با ورود قسمت اول قاچاق میشود‌‌؟

مرتضی رنجبران هم درباره توقف صدور مجوز نمایش خانگی گفت: مشکل اصلی این است که سیاست الان هنر ما ساخته شدن این نوع فیلم هست نه چیز دیگر باید مشکل از بنیاد حل شود یعنی فیلمنامه. درمکرد پول های کثیف هم باید یک سیاستی وجود داشته باشد تا اول سرمایه گذاران و منشاء سرمایه آن ها مشخص شود و بلد وارد چرخه تولید شوند آن هم از طریق نهاد های قضائی.

🔴احترام کیومرث پوراحمد حفظ نشد

همچنین علی قائم مقامی تهیه کننده فیلم سینمایی تیغ و ترمه درباره انصراف از اکران در سال گذشته گفت: موقعی که قرار بود فیلم‌ اکران شود تعداد سانس ها و سالن ها ناعادلانه بود. حتی خود آقای پور احمد با یک سینمای دولتی تماس گرفت و گفت به ما سانس بدهید و آن ها فقط یک سانس آن هم آخر شب به ما دادند! ما هم تصمیم‌ گرفتیم‌ فیلم‌ اکران نشود‌. کیومرث پوراحمد جز پیشکسوتان هنر و سینماست احترام او راحفظ نکردند.

علیرضا زرین دست در ادامه گفت: در حال حاضر افراد بعد از هر سکانس میخواهد با دیدن مانیتور خود را نقد کنند. این‌کار اشتباهی است چون به فیلم و کارگردان اثر ضربه میزند. ذهن فیلمساز سیال است و ممکن است برای پلان های بعدی دچار مشکل شود.

این فیلمبردار پیشکسوت در انتها درباره کار با کارگردانان جوان گفت: فیلمساز های جوان روش. فیلمسازی متفاوتی دارند و دوست دارند با هم‌نسل خود و با روش های جدید فیلم بسازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول