اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

طرح اشغال کرانه باختری | وزیر خارجه مصر با بهانه‌تراشی، دیدار با «عباس» را رد کرد

یک مسؤول فلسطینی اعلام کرد، رام‌الله همزمان با دعوت از وزیر خارجه اردن، از وزیر خارجه مصر نیز برای دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان دعوت کرده بود اما قاهره برای رد این دعوت بهانه‌تراشی کرد.

طرح اشغال کرانه باختری | وزیر خارجه مصر با بهانه‌تراشی، دیدار با «عباس» را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تحرکات پیرامون طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن هفته گذشته به رام‌الله آمد و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کرد.

در همین زمینه یک مسؤول فلسطینی به روزنامه «العربی الجدید» گفت، سفر الصفدی و دیدار وی به عباس بنا به درخواست تشکیلات خودگردان صورت گرفت، از «سامح الشکری» وزیر خارجه مصر نیز دعوت شده بود اما وی دعوت رام‌الله را اجابت نکرد.

وی ادامه داد، با توجه به اهمیت اردن و مصر در منطقه، هدف از این دعوت در وهله اول فرستادن این پیام به رژیم صهیونیستی بود که هماهنگی فلسطینی-عربی مشترکی در سطحی عالی وجود دارد اما متاسفانه مصر این دعوت را قبول نکرد.

این مقام فلسطینی که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: سامح شکری بهانه آورده و گفته پرونده فلسطین را دستگاه اطلاعات مصر و نه وزارت خارجه پیگیری می‌کند دیگر اینکه قاهره فعلا در حال پیگیری پرونده‌های بزرگی مانند اتیوپی و مصر است و وضعیت در نوار غزه نیز متشنج است.

در حال حاضر به دلیل اعلام تشکیلات خودگردان مبنی بر توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی، سفر عباس به خارج از فلسطین با پیچیدگی‌هایی روبه‌روست و به همین دلیل از دو وزیر مذکور برای این دیدار دعوت شد که به رام‌الله بیایند.

مسؤول فلسطینی مذکور در ادامه اعلام کرد، رام‌الله از اردن و مصر درخواست کرد دو نامه یکسان برای رژیم صهیونیستی و آمریکا بفرستند و اعلام کنند که اشغال اراضی کرانه باختری به توافق صلح امضا شده میان تل‌آویو و اردن و مصر ضربه می‌زند و امان و قاهره این دو تا را فرستاده‌اند که این نشان از موضع مشترک میان تشکیلات خودگردان و مصر و اردن دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول