اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فوتبال ساحلی کرمانشاه در کدام ساحل آرام می‌گیرد؟

در سال‌های گذشته یک مجموعه فوتبال ساحلی در ورزشگاه حضرت امام خمینی (ره) کرمانشاه وجود داشت، اما این مجموعه به دلایلی تعطیل و قرار شد مجموعه کاملی در دهکده المپیک خارج از شهر احداث شود که آن هم پس از چندی نیمه‌کاره رها شده است.

فوتبال ساحلی کرمانشاه در کدام ساحل آرام می‌گیرد؟

خبرگزاری فارس، کرمانشاه - کمیل نظری، فوتبال ساحلی، ورزشی که برای توسعه خود به قدرت، تکنیک و زمین ماسه‌ای نیازمند است و استان کرمانشاه با دارا بودن دو مزیت اول و دوم سال‌هاست علی‌رغم داشتن زمین ماسه‌ای در فوتبال ساحلی در مسابقات مختلف حاضر شده و صاحب عناوین مختلفی نیز می‌شود اما رشد این ورزش در استان نیازمند زمین ماسه‌ای است مساله‌ای است که مدتی است تبدیل به مشکل ورزشکاران این رشته ورزشی شده است.

بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص استعداد ورزشکاران کرمانشاهی در این رشته ورزشی، اظهار داشت: فوتبال ساحلی به دو مقوله قدرت و تکنیک نیاز دارد، قدرت بدنی مناسب ورزشکاران کرمانشاهی باعث شده است در این رشته ورزشی موفق ظاهر شوند و در صورت دارا بودن زمین می‌توانند ابعاد تکنیکی خود را نیز ارتقا داده و بسیار موفق ظاهر شوند.

هادی فرهمند ادامه داد: توسعه فوتبال ساحلی در استان‌های فاقد ساحل در سراسر کشور تبدیل به یک برنامه از طرف فدراسیون تبدیل شده و ورزشکاران زیادی با توجه به زیبایی این رشته ورزشی هرساله به دلیل زیبایی این رشته جذب آن می‌شوند اما توسعه این رشته بدون زیرساخت ممکن نیست.

دبیر هیأت فوتبال استان کرمانشاه در خصوص استعدادهای موجود در این رشته ورزشی، گفت: حضور موفق تیم‌های مختلف در سطوح مختلف لیگ فوتبال ساحلی کشور خود گواه استعداد و طرفداران این رشته ورزشی در استان کرمانشاه است از طرفی براساس آخرین اطلاعات موجود در هیأت سه مربی با بیش از 50 ورزشکار در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند، اما تمرین بدون زمین قدری آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

در خصوص احداث مجموعه فوتبال ساحلی اما یک مشکل دیگر موجود دارد، در سال‌های گذشته یک مجموعه فوتبال ساحلی در ورزشگاه حضرت امام خمینی (ره) کرمانشاه در بخش شمالی شهر وجود داشت، اما با توجه به سیاست‌های احداث دهکده المپیک مقدر شد این مجموعه تعطیل شده و مجموعه کاملی در دهکده المپیک کرمانشاه به فاصله  پنج کیلومتری خارج شهر احداث شود مساله که پس از چندی نیمه‌کاره رها شد و بین تکمیل مجموعه دهکده المپیک و احداث مجموعه داخل شهر یک معضل بزرگ را ایجاد کرد.

فرهمند در این خصوص، افزود: اکثر ورزشگاه‌های فوتبال ساحلی کشور در داخل شهر قرار دارند و نداشتن زمین فوتبال ساحلی حتی از داشتن زمین خارج شهر بهتر است چرا که آن زمان درد حضور در مجموعه فوتبال ساحلی تبدیل به یک معظل خواهد شد و با توجه به احداث یک زمین امکان ساخت مجموعه جدید وجود نخواهد داشت.

این بازیکن فوتبال ساحلی در لیگ کشور با اشاره به جذابیت‌های این رشته، ادامه داد: زیبایی این رشته می‌تواند ورزشکاران بسیار زیادی را جذب خود کند و اگر دسترسی به مجموعه آن فراهم باشد بسیاری از علاقمندان می‌توانند برای تماشای آن حضور داشته باشند.

محمد صالحی، مربی فوتبال ساحلی کشور در خصوص احداث این مجموعه در خارج از شهر، گفت: قطعا اگر هیچ فضای در داخل شهر وجود نداشته باشد و مجبور باشیم از فضای در خارج از شهر استفاده کنیم استفاده از دهکده المپیک منطقی خواهد بود، اما چه کسی برای تماشای یک بازی فوتبال ساحلی مجموعه دهکده المپیک را به حضور در ورزشگاه‌های داخل شهر ترجیح می‌دهد؟. جذب تماشاگر برای بازی‌های تیم‌های فوتبال ساحلی در صورت حضور در لیگ‌های کشوری در دهکده المپیک تبدیل به یک معضل خواهد شد.

محمد صالحی که از مربیان فعال این رشته ورزشی است، افزود: در سال‌های نه چندان دور یک زمین ورزشی در مجموعه حضرت امام (ره) داشتیم که در شرایط فعلی نیز می‌توان همان فضا را محیا کرده و در اختیار ورزشکاران این رشته قرار داد، اما مسؤولان وقت فدراسیون بدون در نظر گرفتن نظر کارشناسان و ورزشکاران این رشته، فضای را در مجموعه دهکده المپیک در خارج از شهر طراحی کرده و رها کردند و همین مساله باعث شد زمین قدیمی خود را از دست داده و هیچگاه به مجموعه دهکده دست پیدا نکنیم.

وی اضافه کرد: یک زمین با ابعداد 40 متر در 30 متر را می‌توان در مجموعه ورزشی حضرت امام خمینی(ره)، مجموعه 15 خرداد، مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه تهیه کرد و در دسترس عموم قرار داد و به این شکل زمینه معرفی این رشته ورزشی را در بین علاقمندان به آن فراهم کرد.

ساسان سهامی دبیر هیأت فوتبال در خصوص جانمایی این زمین، اظهار داشت: در مساله جانمایی باید از نظرات کارشناسی بهره‌مند شد و همچنین نقشه و پلان مجموعه‌های ورزشی را نیز در نظر گرفت اما قطعا داشتن یک زمین در داخل شهر از ارزش بسیار بالای برخوردار است.

علی محبی یکی دیگر از مربیان رشته فوتبال ساحلی در این خصوص، گفت: مجموعه دهکده المپیک را باید برای ورزش‌های ملی دانست، چرا که هزینه رفت و برگشت یک ورزشکار به این مجموعه آن قدر زیاد است که نباید انتظار حضور کسی را در آنجا داشت از طرف دیگر برخی ضعف‌های دیگر همچون نبود پل هوایی در درب ورودی، فاصله فضای در نظر گرفته شده برای فوتبال ساحلی تا درب ورودی مجموعه و فاصله دهکده از شهر باعث می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها اجازه حضور فرزندان خود را در این مجموعه نخواهند داد.

محبی ادامه داد: با توجه به صحبت‌ها و درخواست‌های که ما از شخص استاندار داشتیم و نظرات کارشناسی مجموعه دفتر فنی استانداری، مقرر شده اعتباری از طرف استانداری با پیگیری‌های من برای احداث مجموعه فوتبال ساحلی اختصاص پیدا کند و با عنایت به بازدید کارشناسان حوزه استانداری از مجموعه‌های موجود ورزشی در داخل شهر، مقرر شد مجموعه کامل در مجموعه ورزشی حضرت امام خمینی (ره) احداث شده و شاهد بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک باشیم.

این مربی فوتبال ساحلی در خصوص اعتبار تخصیص یافته در این خصوص، افزود: با لطف و مساعدت استاندار کرمانشاه و بنا به درخواست اهالی فوتبال ساحلی استان، و پیگیری‌های من استاندار با اختصاص مبلغ 4 میلیارد ریال برای احداث این مجموعه موافقت کرده و موضوع را به مجموعه دفتر فنی استانداری ارجاع داده است و بر همین اساس و با توجه به دید مثبت استانداری به نظر می‌رسد مشکل فوتبال ساحلی استان در آینده نزدیک حل خواهد شد.

مشکل دیگر در احداث مجموعه ورزشی فوتبال ساحلی در استان کرمانشاه در خصوص تامین ماسه استاندارد این رشته ورزشی است، فرهمند در این خصوص، گفت: منطقه اردکان یکی از بهترین انواع ماسه را در اختیار دارد که در مجموعه‌ها و کمپ‌های تیم‌های حاضر در لیگ برتر و حتی تیم ملی از آن استفاده می‌شود و براساس صحبت‌های که با مسؤولان این منطقه داشتم می‌توانم زمینه بارگیری این ماسه را با کمترین هزینه ممکن و حتی رایگان برای استان فراهم کنم به شرط آن‌که کامیون لازم برای جابه جایی ماسه از اردکان یزد به کرمانشاه فراهم باشد.

سهامی در این خصوص اضافه کرد: با توجه به صحبت‌های که با مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته و ابراز تمایل این اداره در خصوص حل این مشکل به نظر می‌رسد مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه عزم لازم جهت حل این مشکل را به کار بسته و خواهان حل این مشکل است و فکر می‌کنیم زمین تامین ماسه لازم فراهم شود.

فوتبال ساحلی یکی از ابعداد رشته ورزشی فوتبال است که می توان با تامین زیرساخت های بسیار کم هزینه آن زمینه رشد و ارتقای آن و کسب افتخارآفرینی ورزشکاران استان را فراهم کرد، مساله مهمی که علی‌رغم پیگیری برخی مربیان این رشته ورزشی نیازمند حمایت مسؤولان فوتبال استان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان است.

انتهای پیام/پ/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول