اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منبع لبنانی؛ آزادی تاج الدین از زندان در آمریکا به دلیل کروناست

یک منبع مطلع در بیروت گفت، چهره نزدیک به حزب الله که در آمریکا زندانی بود، به دلیل شرایط کرونایی پیش از موعد آزاد می‌شود و پرونده او با پرونده دو جاسوس لبنانی دیگر مرتبط نیست.

منبع لبنانی؛ آزادی تاج الدین از زندان در آمریکا به دلیل کروناست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه الاخبار چاپ بیروت، امروز شنبه در واکنش به خبر آزادی پیش از موعد شهروند لبنانی از زندان در آمریکا نوشت، «کرونا تاج الدین را آزاد کرد». 

این خبر در واکنش به خبر وبگاه خبری نشنال است که طبق آن، دو منبع لبنانی به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند که یک چهره نزدیک به حزب الله لبنان که در دادگاهی در آمریکا با ادعای ارتباطات مالی با حزب الله، به زندان محکوم شده بود، دو سال قبل از پایان دوران محکومیت، آزاد خواهد شد (جزئیات بیشتر). 

الاخبار با بیان اینکه «قاسم تاج الدین، طی کمتر از یک ماه آتی، در لبنان خواهد بود، هر چند که محکومیتش تمام نشده هنوز»، نوشت، این را یک منبع لبنانی تأیید کرده و به الاخبار گفته که «آزادی تاج الدین، مرتبط با شرایط کروناست چرا که او ۶۵ ساله است و کرونا زندگی او را تهدید می‌کند». 

او هر گونه ارتباط پرونده تاج الدین با آزادی «نزار زکا» را که به جرم جاسوسی برای آمریکا در ایران زندانی بود و چند ماه پیش آزاد شد یا هر گونه ارتباط میان این پرونده با  «عمر الفاخوری جاسوس لبنانی اسرائیلی» را رد کرد و گفت، وکلای تاج الدین به دلیل وضعیت سلامتی او درخواست تخفیف در حکم او را کرده بودند.

به گفته این منبع لبنانی که نامش فاش نشد، خانواده تاج الدین گفته‌اند که «ریجی والتون» قاضی پرونده تاج الدین، ۲۷ می گذشته دستور آزادی او را به دلایل بشردوستانه و به دلیل خطرات بیماری کرونا برای زندگی او، صادر کرده بود. 

تاج الدین در مارس ۲۰۱۷ به اتهام آنچه دور زدن تحریم‌های آمریکا خوانده شده بود، به پنج سال حبس و پرداخت جریمه پنجاه میلیون دلاری محکوم شده بود. او همچنین به حمایت مالی «تروریسم» هم متهم شده بود اما دادگاه آمریکایی نتوانست این ادعا را ثابت کند. 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول