اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نمایندگان براجرای قوانین عدل نظارت کنند/ نفوذ مدیران بی‌تفاوت خسارت‌زا است

نمایندۀ ولی فقیه در استان قزوین، زیاده‌خواهی افراد را مانع جدی در برقراری عدالت خواند و گفت: برای این خوی زیاده‌طلبی باید عوامل بازدارندهٔ و نظارت در جامعه وجود داشته باشد، یعنی نمایندگان مجلس باید نظارت کنند قوانینی که در قالب عدل و قسط تصویب شده است، اجرا می‌شود یا خیر.

نمایندگان براجرای قوانین عدل نظارت کنند/ نفوذ مدیران بی‌تفاوت خسارت‌زا است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعهٔ قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین، در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان عدالت را در جامعه برقرار کرد، تأکید کرد: خداوند می‌فرماید که ما پیغمبران را با بینات و معجزات فرستادیم، کتاب و میزان را نیز همراهشان کردیم برای این‌که عدل و قسط را به‌پا دارند.

وی افزود: برقراری عدالت با زور و اجبار میسر نمی‌شود، مانند دانش‌آموزانی که با زور و کتک و ترس درس نمی‌خوانند، بلکه باید طوری فضا برای آن‌ها روشن شود و در آن‌ها انگیزه ایجاد شود که خودشان به‌دنبال یادگیری بروند. آیات مذکور از سورهٔ حدید عنوان نمی‌کند که مردم باید وادار به عدل و قسط شوند، بلکه بیان می‌کند که باید کاری کنید که مردم خودشان برای عدل و قسط به پا خیزند.

امام جمععۀ قزوین تصریح کرد: زمانی‌که ما این فرهنگ را در مردم تقویت کنیم آن اتفاق مثبت رخ می‌دهد و دارا و ندار برای بر پا داشتن عدل قیام می‌کنند، اگر ما بتوانیم فرهنگ دین را با همهٔ زوایا و زیبایی‌های آن درک کنیم، پایه‌های عدالت مستحکم می‌شود.

نمایندگان بررسی کنند و ببینند باکارگران چگونه معامله می‌شود

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه طبیعتاً انسان بسیار علاقه‌مند به اموال دنیوی است و معمولاً زیاده‌خواه و زیاده‌طلب است، افزود: برای این خوی زیاده‌خواهی و زیاده‌طلبی نیز باید عوامل بازدارندهٔ جدی در جامعه وجود داشته باشد، باید بر جامعه نظارت وجود داشته باشد، این‌که نمایندگان مجلس هم قانون‌گذار هستند و هم نظارت بر حسن اجرای قوانین دارند، یعنی آنان باید نظارت کنند قوانینی که در قالب عدل و قسط تصویب شده است، اجرا می‌شود یا خیر.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به موضوع گلایۀ رهبر انقلاب از مطلوب نبودن اقدامات دهۀ گذشته در زمینۀ عدالت اشاره کرد و ادامه داد: نماینده‌ها برای مثال در مسیر کار نظارتی خود برای ایجاد عدالت باید سری به کارخانه‌ها بزنند تا ببینند قوانین بین کارفرما و کارگر به چه صورت اجرا می‌شود، سری به شرکت‌های پیمانکاری بزنند ببینند چگونه با افرادی که به‌کار گرفته شده‌اند، معامله می‌شود؟ بعد ببینند چه کسانی در این میان به ثروت‌های انبوه می‌رسند و چه کسانی در فقر و فلاکت نابود می‌شوند.

نظارت بر اجرای قانون حراست و حفاظت از عدالت است

آیت الله عابدینی نظارت بر اجرای قانون را حراست و حفاظت از عدالت خواند و عنوان کرد: در قرآن عدل و قسط در کنار هم آمده‌اند، عدل به این معنا است که هر کسی به حق خود برسد اما قسط معنای زیباتری دارد، قسط این است که افراد به‌جایی برسند که حق خود را به دیگران داده و ایثار و فداکاری کنند.

آفات و آسیب‌های انقلاب را شناسایی و نابود کنیم

امام جمعۀ قزوین در ادامه به آفات انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در شرایط کنونی یک چیزهایی برای انقلاب، آفت و آسیب به حساب می‌آیند یکی از این آسیب‌ها، غفلت از آرمان‌های انقلاب و اسلام است، زمانی ما سرمان را بلند می‌کردیم و فریاد می‌زدیم که انقلابمان را به همهٔ جهان صادر خواهیم کرد، همهٔ کسانی که صدای ما را می‌شنیدند ما را تشویق می‌کردند و با ما هم فریاد می‌شدند، اگر آرمان‌های انقلاب فراموش نشده‌اند، لازم است فریاد صدور جهانی انقلاب بلندتر شنیده شود.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه فراموشی آرمان‌های انقلاب، آفت و آسیب مهلکی است، اظهار کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که دنیاپرستی برای ما خطر محسوب می‌شود و لازم است به آباد کردن دنیا و چند برابر کردن تولید بیندیشیم.

وی افزود: اگر یک عده جوان جمع شوند و با قرض و وام یک شرکت تولیدی را تأسیس کنند تا فعال شوند و تا می‌توانند تولید کنند، این مورد تشویق قرآن است، اگر یک زمین بایر را تبدیل به مزرعهٔ بزرگ تولیدی کنیم که یک جامعه را از نظر اقتصادی سرپا نگاه می‌دارد، این ارزشمند است.

روی کارآمدن اشخاص بی‌تفاوت خسارت محض است

امام جمعۀ قزوین عنوان کرد: اگر دنیاپرستی و ثروت‌اندوزی به وجود ما رخنه کند، خود به خود در کنارش بی‌تفاوتی نسبت به عدالت و قسط اتفاق می‌افتد و این یک آفت بزرگ است،

نمایندۀ ولی فقیه در استان قزوین در پایان عنوان کرد: نفوذ اشخاصی که عقیده‌ای به عدالت و آموزه‌های دینی ندارند، در پیکرهٔ مدیریتی جامعه یک آسیب بزرگ است، این‌گونه افراد انگیزه‌ای برای عدالت و برقراری آرمان انقلاب ندارند و استکبار با مستضعف برای او فرقی نمی‌کند، اگر ما به جایی برسیم که به‌جای آدم‌های دارای تعقل، منطق و روحیهٔ انقلابی، اشخاص بی‌تفاوت روی کار بیایند و اختیارات را به‌عهده بگیرند، خسارت این موضوع غیرقابل جبران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول