اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

درخواست دانشجویان از نمایندگان مجلس برای ورود به بحث فساد در صندوق‌های بازنشستگی

جمعی از تشکل‌‌های دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف کشور طی نامه‌ای از نمایندگان مجلس خواستند به صورت ویژه به ابعاد مختلف فساد در صندوق‌های بازنشستگی ورود کند.

درخواست دانشجویان از نمایندگان مجلس برای ورود به بحث فساد در صندوق‌های بازنشستگی

 

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از تشکل‌‌های دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف کشور طی نامه‌ای از نمایندگان مجلس خواستند به صورت ویژه به ابعاد مختلف فساد در صندوق‌های بازنشستگی ورود کرده و پیگیر اظهارات اخیر رئیس صندوق بازنشستگی کشوری باشند.

متن این نامه به شرح زیر است:

سلام علیکم

اکنون که در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و در این روزها شاهد مبارزه با فساد توسط قوه قضاییه می‌باشیم ، انتظار از مجلس آن است که به وظایف ذاتی خود عمل کند و پایه‌گذار تشکیل دولت اسلامی و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشد.

انقلاب اسلامی که بنیانگذار کبیرش حضرت امام خمینی (ره) یک موی کوخ نشینانش را به کاخ سرمایه داران نمی داد، اکنون بیش از پیش نیازمند مراقبت و نظارت و در مواردی اصلاحات اساسی است.

در چند روز گذشته متاسفانه رئیس صندوق بازنشستگی کشوری طی مصاحبه‌ای تلویزیونی از سطح زندگی متفاوت خود سخن گفت که صد البته طبیعی است وقتی رئیس این صندوق ماهانه حقوقی بالغ بر ۳۴ میلیون تومان دارد باید هم سطح زندگی بالاتر و متفاوت تری نسبت به بازنشستگان و ولی نعمتان این صندوق داشته باشد.

بازنشستگانی که برای ماهی سه یا چهار میلیون تومان خون دل می‌خورند و حال علاوه بر این خون دل ها باید طعم طعنه های تلخ رئیس صندوق را نیز بچشند. مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی و معیشت افتضاح بازنشستگان بر کسی پوشیده نیست لیکن شنیدن این گونه فرمایشات داغ سنگین‌تری است که در سینه این قشر از جامعه می گذارند و این در حالی است که این مدیر حتی عذرخواهی هم نمی کند.

این‌گونه رفتارها و این طعنه ها باعث می شود که افرادی که پا به بازنشستگی هستند به هر روش ممکن حضور در شغل فعلی خود را تمدید کرده و از بازنشستگی فرار کنند که این موضوع سبب به هم خوردن تعادل استخدامی و مانع از ورود جوانان به دنیای حرفه ای کار و شغل می شود.

بحث فرمایش رئیس صندوق بازنشستگی یک طرف قضیه است و انتصابات خارج از عرف و آشنا گرایانه ایشان در مناصب این صندوق موضوعی دیگر از مسائل و مشکلات عدیده این صندوق است وقتی انتصابات از کانال شایسته سالاری به آشنا سالاری تغییر می‌کند زمینه مفاسدی است که ضربه های سنگین تری به نظام و انقلاب و منافع بازنشستگان می زند.

لذا از شما نمایندگان محترم درخواست داریم به صورت ویژه به ابعاد مختلف فساد در صندوق‌های بازنشستگی ورود کرده و پیگیر افاضات رئیس صندوق بازنشستگی کشوری باشید.

به واقع و حقیقتاً عزل شدن شایسته مدیرانی است که با اعمال و رفتار خود دل مستضعفین را به درد می آورند و با کمال وقاحت به جای استعفا دادن از مسئولیت خود حتی عذرخواهی هم نمیکنند که مرهمی بر دل غمدیده بازنشستگان باشد.

۱.بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج
۲.بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل
۳.بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
۴.بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد آمل
۵.بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد کردستان
۶.بسیج دانشجویی دانشگاه آزادشهرقدس.
۷.بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد بجنورد
۸. بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق
۹. بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد
۱۰. بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد شهرکرد
۱۱. بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد بوشهر
۱۲.بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت
۱۳.بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ساوه
۱۴.بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد کرمان
۱۵.بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند
۱۶.بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خرم آباد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول