اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

الاخبار | ایرانِ تحریم‌شده، از تحریم «سزار» باکی ندارد

یک روزنامه لبنانی نوشت، ایران که پیش‌تر تحریم‌های فراگیر با فشار حداکثری را تجربه کرده از تحریم «سزار» علیه سوریه باکی ندارد و از این فرصت برای تقویت روابط میان دو قطب محور مقاومت استفاده می‌کند.

الاخبار | ایرانِ تحریم‌شده، از تحریم «سزار» باکی ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا تحریم موسوم به «سزار» علیه سوریه و متحدان آن را از هفته گذشته وارد فاز اجرایی کرد.

روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی به همین موضوع پرداخت و نوشت: تهران چندین گزینه برای کمک به متحد سوری خود در مقابله با تحریم آمریکایی «سزار» آماده کرده که محدود به چند کشتی (در اشاره به اعزام نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا) نمی‌شود. نقش ایران در این جبهه طی روزهای آینده مشخص‌تر می‎شود.

این روزنامه افزود، تهرانی که با تحریم‌های فراگیر با «فشار حداکثری» آزمایش شده نه تنها تحریم سزار را نادیده خواهد گرفت بلکه این اقدام آمریکا را به چالش خواهد کشید و از فرصت برای افزایش همکاری میان دو قطب محور مقاومت استفاده خواهد کرد.

الاخبار در ادامه به اعزام نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا برای کمک به این کشور در زمینه سوخت اشاره کرد و نوشت: ونزوئلا در پشت اقیانوس‌ها نزدیکتر از متحدان منطقه‌ای ایران و در رأس آنها سوریه نبود.

این روزنامه در ادامه به نقل از یک دیپلمات ایرانی نوشت: ایران از چهل سال پیش تجربه عملی محاصره (اقتصادی) را داشته است بویژه پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، تحریم‌ها بازگشت تا هر کوچک و بزرگی را در ساختار اقتصادی ایران دربربگیرد.

در ادامه این گزارش آمده: به معنای دیگر هر حرکت ایران در سوریه از فورد هواپیماها در دمشق تا دیگر شرکتها و نهادها بعلاوه حضور نظامی، تحت تحریم خواهد بود. این سخن بدان معناست که ایران به صورت خودکار به تنها کشوری تبدیل می‌شود که تحریم‌های آمریکا بر روی آن تأثیری نخواهد داشت بلکه برعکس، قانون سزار فرصت بیشتر و بهتری را برای همکاری میان ایران و سوریه فراهم می‌کند و چه بسا برخی موانع را بردارد به دلیل آنکه ایرانی‌ها بر خلاف کشورهای دیگر هیچ حساسیت یا محاسباتی ندارند که بر تصمیم آنها برای کار با سوریه تأثیر بگذارد.

الاخبار افزود، بر اساس برآوردها، تهران با هماهنگی دمشق سلسله گزینه‌هایی را آماده کرده که برخی از آنها را طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول