اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فرانسه به دنبال اخذ مالیات سنگین از شرکت های فناوری آمریکا

پس از آنکه آمریکا، مذاکره با فرانسه بر سر اخذ مالیات از شرکت های فناوری را متوقف کرد، این کشور هم درصدد برآمده تا مالیات سنگینی از شرکت های آمریکایی طلب کند.

فرانسه به دنبال اخذ مالیات سنگین از شرکت های فناوری آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، قرار بود آمریکا وفرانسه از طریق مذاکرات دو جانبه بر سر نحوه دریافت مالیات از شرکت هایی مانند گوگل، اپل، مایکروسافت، آمازون و غیره به توافق برسند. اما آمریکا این مذاکرات را متوقف کرد تا چارچوبی جهانی در این زمینه تنظیم شود.

برونو لو مارین وزیر دارایی فرانسه در واکنش به این اقدام آن را تحریک آمیز توصیف کرده و از بررسی موضوع به طور مستقل خبر داده است.

 

وی افزوده است که انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا به دنبال اخذ مالیات منصفانه از شرکت های آمریکایی با حداکثر سرعت ممکن هستند و تا رسیدن به توافق بر سر این موضوع تنها چند سانتیمتر باقی مانده بود. شرکت های فناوری از معدود موسساتی هستند که از شیوع ویروس کرونا سود برده اند.

کشورهای اروپایی معتقدند برخی شرکت های فناوری آمریکایی و به خصوص گوگل، اپل، فیس بوک و آمازون با سوءاستفاده از قوانینی مالیاتی برخی کشورهای اروپایی مبالغ عادلانه ای را به عنوان مالیات به دولت های قاره سبز پرداخت نمی کنند و این وضعیت باید تغییر کند. این امر موجب اخذ جریمه های مختلف از شرکت های مذکور نیز شده، اما وضعیت به طور اساسی تغییر نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول