اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

اولتیماتوم پلیس به تفاخرکنندگان با خودروهای لوکس

رئیس پلیس راهور پایتخت خطاب به آقایان و خانم‌هایی که به دلیل تمکن مالی و عدم بلوغ اجتماعی و فرهنگی موجب آزارو اذیت دیگران می‌شوند، گفت: پلیس که مدافع حقوق اکثریت جامعه است قطعا با مصادیق تفاخر برخورد خواهد کرد.

اولتیماتوم پلیس به تفاخرکنندگان با خودروهای لوکس

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، به موضوع تفاخر پرداخت و اظهار داشت: بحث تفاخری که برخی جاها دیده می‌شود ریشه در مشکل فرهنگی افراد دارد.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: اخیراً افرادی که شاید به دلیل تمکن مالی به وضعی رسیده و به لحاظ اجتماعی و فرهنگی به بلوغ آن نرسیده‌اند، با رفتار خود موجب اذیت و آزار دیگران می‌شوند. لذا پلیس با توجه به آنکه مدافع حقوق اکثریت جامعه است در صورتی که این تظاهر جدیت پیدا کند، قطعا با مصادیق آن برخورد کرده و سعی می‌کند برابر قانون شرایط را به وجود آورد که مشکلات مرتبط به حداقل برسد.

سردار حمیدی در پاسخ به دیگر پرسش فارس، مصادیق اینگونه رفتارها را برشمرد و اعلام کرد: دور دور کردن، تجمعات و گروهی حرکت کردن که در برخی مناطق شهر دیده می‌شود از جمله مواردی است که با آن برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت خطاب به آقایان و خانم‌هایی که از اینگونه ابزار برای نشان دادن مشکلات درونی خود استفاده می‌کنند، خواست: به حقوق مردم توجه کرده و جو حاکم در جامعه را که با مشکلات اقتصادی دست  و پنجه نرم می‌کنند در نظر داشته باشند و موجب اذیت و آزار نشوند در غیر اینصورت توقع نداشته باشند که پلیس کوتاه بیاید.

وی درباره سگ‌گردانی گفت:‌ سگ‌گردانی مشخصاً جرم است و پلیس برابر قانون با‌ آن برخورد می‌کند.

سردار حمیدی اعلام کرد:‌مأموران پلیس راهور به طور شبانه‌روز در معابر و بزرگراه‌ها  حضور داشته و در صورت مواجه با اینگونه مصادیق برابر قانون برخورد کرده و خودروها را به پارکینگ منتقل می‌کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت به دوره‌های مختلف شهرسازی و خودرومحوری در عصر جدید پرداخت و گفت: با اقدامات عمرانی انجام شده فضا برای تردد خودروها هموار شده که موجب تقاضای افزایش سفر شده است؛ حجم بالای تردد و تقاضای سفر نیز موجب آسیب به زیرساخت‌ها، محیط زیست و از بین رفتن آرامش و آسایش شهروندان شده است.

وی ادامه داد: هوای پاکی که تهرانی‌ها از آن بی‌نصیب هستند ناشی از تردد خودروها، آلایندگی محیط زیست و آلودگی صوتی است و باید فضا را به سمتی ببریم که محیط برای تردد انسان‌ها فراهم شود؛ استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی با هزینه پایین و ایمنی بالا می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

سردار حمیدی تصریح کرد: تردد بالای وسایل نقلیه حوادث بیشتر را رقم زده و از ایمنی مردم کاسته است؛ متأسفانه تردد بالای موتورسیکلت در سطح شهر بسیار شایع است که به علت ارتزاق و معیشت به واسطه آن و ناکارآمدی بخش‌های دیگر بوده است.

وی با اشاره به این مطلب که تردد بالای موتورسیکلت در سطح شهر بخش زیادی از حوادث و نارضایتی‌های مردم را رقم زده افزود: موتورسیکلت علاوه بر آلودگی زیست محیطی از ایمنی پایینی برخوردار است؛ معاینه فنی هم مفهومی برای موتورسیکلت‌ ندارد.

رئیس پلیس راهور پایتخت مهمترین وظیفه پلیس را افزایش انضباط اجتماعی و ارتقاء انضباط ترافیکی دانست و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری می‌تواند در جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توجه به نیازهای انسانی مفید باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول