اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

هجوم ملخ‌های بومی به باغات رفسنجان

ملخ‌های بومی به باغات و مزارع شهرستان رفسنجان هجوم آوردند.

هجوم ملخ‌های بومی به باغات رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، در حالی به فصل برداشت پسته‌ها نزدیک می‌شویم که امسال علاوه بر خطر گرمازدگی و آفات معمولی پسته، هجوم ملخ‌های بومی را هم به سمت باغات و کشتزارهای شهرستان شاهدیم که بر دغدغه کشاورزان افزوده است.

افزایش دما هم بر جمعیت ملخ‌ها می‌افزاید و این موضوع سبب نگرانی کشاورزان و باغداران شده است.

مصطفی بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار کرد: از روز گذشته هجوم ملخ‌های بومی در منطقه کبوترخان  مشاهده شده و با همکاری نیروهای محلی‌سم‌پاشی از همان عصر دیروز آغاز شد.

بخشدار مرکزی رفسنجان ادامه داد: از صبح امروز ملخ‌ها وارد باغات پسته شده‌اند که تا ظهر یک منطقه بزرگ که حضور گسترده ملخ‌هاست سم‌پاشی خواهد شد و تا عصر ادامه دارد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بحران روستایی در شب گذشته، افزود: تصمیماتی مبنی بر همکاری کلیه نیروها گرفته شد که به کمک کشاورزان بیایند.

بخشی خاطرنشان کرد: ملخ‌ها خساراتی به تاغ‌های اول منطقه کبوترخان وارد کرده‌اند و با توجه به اینکه وارد باغات پسته شدند، خساراتی خواهند داشت که نیروهای بسیجی و مردمی در تلاشند مبارزه با این ملخ‌ها را ادامه دهند تا ریشه‌کن شوند.

وی عنوان کرد: کشاورزان همکاری خیلی خوبی دارند و به‌صورت خودجوش کلیه تجهیزات، تانکر و سم‌پاش‌های خود را به‌کار گرفتند تا کمترین خسارتی از هجوم این ملخ‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول