اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

زیرآب رفتن دو روستا درحاشیه سد گتوند

بخشدار بخش عنبر گفت: به علت بالا آمدن سطح آب دو روستای تلخاب تاجدین و پرنوشته زیر آب رفتند.

زیرآب رفتن دو روستا درحاشیه سد گتوند

یوسف بهمنی علی‌جان‌وند بخشدار بخش عنبر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان، اظهار کرد: راه‌‌های ارتباطی دو روستای تلخاب تاجدین و پرنوشته به دلیل بالا آمدن آب در حد تراز 224، مسدود شده و در حال حاضر از جاده فرعی جهت برقراری ارتباطات استفاده می‌شود.

وی افزود: در روستای تلخاب تاجدین از 29 واحد مسکونی شناسایی شده، 27 واحد آن توسط آب نیرو خریداری شده که هزینه آنها در آن زمان پرداخت شد.

بهمنی گفت: مشکل اساسی زمین‌های کشاورزی است که اهالی روستاها حاضر به ترک آن منطقه نمی‌شوند و زمین های مزروعی اختلافی روستای تلخاب تاجدین طبق ماده 8 قانون تملک پول آنها در تاریخ 19 خرداد سال جاری به حساب ثبت اسناد واریز شده است.

بخشدار بخش عنبر گفت: تعداد 9 واحد دیگر در زمان آبگیری سد یعنی بعد از سال 90 در منطقه احداث گردیده،که در حال حاضر دو واحد آن زیر آب رفته و طی 10 روز آینده با بالا آمدن آب تقریبا تمام 9 واحد زیر آب خواهند رفت؛ همچنین به اهالی اخطار تخلیه داده شده و برای انجام هرگونه همکاری اعلام آمادگی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در تلاش برای جابه‌جایی روستاها به مکانی امن‌تر هستیم و مکان جدید برای احداث واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده که مکاتبات لازم درحال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول