اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

ارزآوری ۴۷ میلیون دلاری صادرات انجیر ایران

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در سال گذشته، حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن انجیر با ارزش تقریبی ۴۷ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

ارزآوری ۴۷ میلیون دلاری صادرات انجیر ایران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی مقدم، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی میزان تولید انجیر در کشور، بیش از ۱۰۴ هزار تن است که این میزان محصول از سطحی بالغ بر ۵۹ هزار هکتار برداشت می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته، حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن انجیر با ارزش تقریبی ۴۷ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

جلیلی مقدم با اشاره به این که  توجه به سلایق و درخواست‌ بازارهای هدف در میوه انجیر در توسعه صادرات و حفط بازار، بسیار موثر است، تصریح کرد: اگر صادرکنندگان، شناخته‌ شده باشند؛ دانش محصول و بازار را توأمان داشته باشند، نوع بسته‌بندی، کیفیت و نحوه صادرات مشخص باشد، شاهد توسعه صادرات خواهیم بود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری  با اشاره به اینکه از ۵۹ هزار هکتار سطح باغات انجیر، حدود ۴۰ هزار تن آن، مربوط به انجیر دیم است، بیان کرد: استان فارس مهم‌ترین استان تولیدکننده انجیر خشک محسوب می‌شود و تأمین‌کننده اصلی انجیر صادراتی کشور است.

جلیلی ‌مقدم تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت افزایش کیفیت و تولید مطابق استانداردهای بین‌المللی، موجب توسعه صادرات این محصول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید، اصلاح و نوسازی باغات انجیر است، یادآور شد: اصلاح و نوسازی باغات، بر افزایش کمیت و کیفیت محصول مؤثر خواهد بود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی برای تولید محصول باکیفیت، به‌منظور توسعه صادرات، شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی پیش رو،  تدوین یک برنامه برای توسعه صادرات نیز ضروری است.

وی یادآور شد: در سال گذشته، علاوه بر برنامه‌ریزی در جهت بهبود کیفی محصول و ترویج عملیات به‌باغی، اصلاح نرخ تعرفه پایه صادراتی از دیگر مواردی بود که بنا به درخواست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و انجمن انجیر، با پیگیری‌های دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول