اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ، واژگونی مجسمه‌ رهبران کنفدراسیون را مایه ننگ آمریکا خواند

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از اقدام افرادی که مجسمه‌ یک رهبر کنفدراسیون را واژگون کردند انتقاد کرد و آن را مایه ننگ این کشور توصیف کرد.

ترامپ، واژگونی مجسمه‌ رهبران کنفدراسیون را مایه ننگ آمریکا خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (شنبه) در پیامی توئیتری از افرادی که مجسمه‌ «آلبرت پایک»، یکی از رهبران کنفدراسیون در قرن هجدهم، را واژگون کردند، انتقاد کرد. 

به نوشته وبگاه «تلگراف»، ترامپ در این توئیت همچنین از پلیس شهر واشنتگن دی‌.سی، پایتخت آمریکا نیز انتقاد کرد و نوشت پلیس شهر واشنگتن دی‌.سی شغل خود را انجام نمی‌دهد، در حالی که آنها شاهد واژگونی و سوخته شدن مجسمه هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا در این پیام نوشت: «پلیس دی‌.سی، کار خود را انجام نمی‌دهد، در حالی که آنها مشاهده کردند که یک مجسمه در حال واژگونی و سوخته شدن است. این افراد باید فوراً دستگیر شوند. (این اقدام) برای کشور یک ننگ است.» 

بعد از اینکه دونالد ترامپ از گارد ملی در آمریکا خواست تا به منظور سرکوب ناآرامی‌های به وجود آمده در واشنگتن دی.سی در اعتراض به قتل جورج فلوید و نژاد پرستی وارد عمل شوند، «موریل بوزر»، شهردار دموکرات این شهر و ترامپ بر سر به کار‌گیری زور به نزاع پرداختند.

روز گذشته (جمعه) که روز «جونتینت»، سالگرد گرامیداشت پایان برده‌برداری در آمریکا بود و به عنوان روز آزادی شناخته می‌شود، تظاهرات و راهپیمایی‌هایی در سرتاسر آمریکا برگزار شد و مردم این کشور خواستار عدالت نژادی در این کشور شدند. 

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند، در این راهپیمایی‌ها، تظاهرات‌کنندگان تنها مجسمه رهبر کنفدراسیون در شهر واشنگتن دی‌سی را سرنگون کرده و آن را به آتش‌ کشیدند. 

کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی آمریکا، مجموعه‌ای از ایالات جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده اعلام کردند. لینکلن، بعد از این انتخابات شعار تبلیغاتی خود برای مبارزه با برده‌داری را دنبال کرد. این امر موجب شد ایالت‌های جنوبی برای تشکیل اتحادیه جدید و خودمختاری اقدام کنند. در این حال جنگ بین ایالات شمالی و جنوبی آغاز شد.  

کاربرد پرچم این کنفدراسیون و نمادهای آن مانند مجسمه رهبران آن در شهرهای جنوبی آمریکا از مسایل جنجالی در این کشور است.

مخالفان کنفدراسیون، این نمادها را میراث برتر‌ی‌جویی نژادی می‌دانند ولی بعضی از ساکنان ایالات جنوبی، با رد این موضوع آن را یادبود اجدادشان تلقی می کنند.

اعتراضات به بی‌رحمی‌های پلیس آمریکا و نژاد‌پرستی سیستمیک در این کشور بعد از کشته شدن «جورج فلوید» یک سیاهپوست آمریکایی آفریقایی تبار آغاز شدند و در هفته‌های اخیر نیز شدت گرفتند.  

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول