اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

نیاز تهران به ۳ هزار دستگاه اتوبوس

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیاز شهر تهران به اتوبوس را ۳ هزار دستگاه اعلام کرد.

نیاز تهران به ۳ هزار دستگاه اتوبوس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید مناف هاشمی در حاشیه مراسم عقد قرارداد و تفاهم نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در شرکت ایران خودرو دیزل اظهار داشت: اقدام شهرداری تهران در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی می تواند به الگویی برای سایر کلان شهرهای کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شهر تهران با کمبود ۳ هزار دستگاه اتوبوس روبرو است، افزود: البته با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، نیاز تهران به اتوبوس بیش از ۳ هزار دستگاه خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای با هدف تامین 800 دستگاه مینی بوس و اتوبوس بین شهرداری تهران و ایران خودرو منعقد شده که نشان می دهد در سال جهش تولید، در کشور می توان حرکات جدیدی برای تامین نیاز مردم انجام داد.

به گفته وی، از 500 دستگاه اتوبوس منعقد شده در تفاهم نامه، 100 دستگاه اتوبوس برقی، 200 دستگاه پایه گاز سوز و 200 دستگاه پایه دیزلی تولید و تحویل داده خواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: نیازها اعلام و بر اساس آن دستور لازم از سوی رئیس جمهور صادر شده است،‌ باید با کمک سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، حمایت وزارت کشور و تمامی نهادهای درگیر این دستورها شکل اجرایی گیرد. منابع مالی این اقدام از محل بودجه شهرداری، دولت و اعتبارات اوراق مشارکت نیز پیش بینی شده است.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول