اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تخصیص وام 100 میلیون دلاری برای بخش خدمات و گردشگری ازبکستان

دولت ازبکستان برای اجرای طرح‌های خدماتی و گردشگری این کشور بیش از 100 میلیون دلار وام اختصاص داده است.

تخصیص وام 100 میلیون دلاری برای بخش خدمات و گردشگری ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دولت ازبکستان برای اجرای طرح‌های خدمات و گردشگری این کشور  بیش از 100 میلیون دلار وام اختصاص داده است.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست ویدیویی توسعه خدمات و گردشگری داخلی اظهار داشت: توسعه این حوزه‌ها بدون تامین مالی امکان پذیر نیست.

در همین راستا وی دستوری را در مورد تخصیص بیش از 100 میلیون دلار وام برای طرح‌های حوزه خدماتی از بنیاد توسعه و بازسازی این کشور صادر کرده است.  

«میرضیایف» در این نشست اظهار داشت: حوزه خدمات در این کشور یکی از منابع اصلی اشتغال در شهرها و مناطق روستایی است که در تولید ناخالص داخلی ازبکستان سهم 35 درصدی را دارد. بر اساس ارزیابی سازمان بین‌المللی کار، رشد یک درصدی صنعت خدمات امکان کاهش 1.5 درصدی فقر را فراهم می‌کند.

رئیس جمهور ازبکستان خاطرنشان کرد: هم اکنون از پتانسیل‌های حوزه خدمات این کشور به طور کامل استفاده نمی‌شود. خدماتی مانند تعمیر لوازم خانگی، خشکشویی، طراحی رایانه‌ای، حسابداری، تبلیغات و خدمات پزشکی به اندازه کافی توسعه نیافته است.

«میرضیایف» ادامه داد: این موارد از موجود پتانسیل بزرگ در زمینه خدمات این کشور گواهی می‌دهد. بر اساس برآوردها، در این حوزه اقتصاد کشور می‌توان حداقل 160 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی در این نشست همچنین با اشاره به مسائل توسعه گردشگری داخلی نیز گفت: برآوردها نشان دادند که در این زمینه می‌توان بیش از 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

در مناطق این کشور امکانات بسیار و جاذبه‌های گردشگری وجود دارند. با وجود این از امکانات گردشگری شهرهای باستانی به طور کامل استفاده نمی‌شود. حتی بسیاری از هم‌میهنان ما تاکنون از این جاذبه‌ها بازدید نکرده‌اند.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول