اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بازگشت 948 هکتار زمین ملی به بیت‌المال در آذربایجان‌شرقی/ بازگرداندن 4 کارخانه ورشکسته به چرخه تولید

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، گفت: با ورود دادگستری استان، ۹۴۸ هکتار از اراضی دولت که توسط اشخاص تصرف یافته بود را به دولت بازگرداندیم.

بازگشت 948 هکتار زمین ملی به بیت‌المال در آذربایجان‌شرقی/  بازگرداندن 4 کارخانه ورشکسته به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه اظهار کرد: عملکرد دادگستری استان براساس برنامه‌های قوه قضائیه و آیت‌الله رئیسی است به‌طوریکه حضور ایشان در راس قوه قضائیه باعث تحول و جلب اعتماد مردم شده است و فسادزدایی در بیرون و خود قوه در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه قوه قضائیه روی شعار خود که در مقابل فساد بین هیچ‌کسی تفاوت نمی‌گذاریم، گفت: پرونده‌های اخیر قضایی حاکی از عمل به این شعار می‌باشد. 

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره بر اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی جزو برنامه‌های اصولی قوه قضائیه است، افزود: سال ۹۸ در حدود ۵۲ جلسه اقتصاد مقاومتی در آذربایجان‌شرقی برگزار شده که در دو محور حل مشکلات واحدهای تولیدی با حضور مدیران مربوطه و هم‌اندیشی برای یافتن راهکارهای عدم تعطیلی و تعدیل نیرو برگزار بوده است. 

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ۲۴ واحد تولیدی و کارخانه از طریق این ستاد نجات یافته و در حال فعالیت می‌باشند. 

خلیل‌اللهی با بیان اینکه ۱۷ کارخانه در استان ورشکست شده است و ما از طریق قانونی وظایفی مشخصی در قبال آنها داریم، متذکر شد: برای حمایت از اقتصاد مقاومتی در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب به جای تعطیلی این واحدها و پلمپ آنها گردش واحدها به صورت موقت به افراد صلاحیت‌دار داده‌ایم. 

وی ادامه داد: از بین ۱۷ کارخانه ورشکسته، چهار واحد به‌صورت قطعی واگذار شده است که نمونه‌ آن تبریز چرخ است که زمانی مشکل داشت ولی الان به عنوان صادرکننده تبدیل شده است. 

رئیس‌کل دادگستری استان بیان کرد: یکی وظایف و تکالیف قانون اساسی حفظ حقوق عامه است و این جزو برنامه‌های تحولی ریاست قوه قضائیه می‌باشد. 

وی اضافه کرد: زمین‌خواری ضرر زیادی به بیت‌المال می‌زند که دلیل آن عدم تثبیت حقوق مالکیت دولت می‌باشد که زمینه چنین مشکلاتی را فراهم می‌سازد، از این‌رو قانون حدنگار برای این منظور تصویب شده است که از سال گذشته با تاکیدات ریاست قوه قضائیه یک کارگروه حفظ حقوق بیت‌المال با حضور چهار مدیرکل ذی‌ربط در استان تشکیل داده شد که به همین منظور ۲۷۷ هزار هکتار در اختیار دولت قرار گرفته است. 

خلیل‌اللهی ابراز کرد: با ورود دادگستری استان ۹۴۸ هکتار از اراضی دولت که توسط اشخاص تصرف یافته بود را به دولت بازگرداندیم. 

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۸۸۵ حلقه چاه، تعداد چاه‌هایی است که با دستور قضایی بسته و مسدود شده است.  

این مقام قضایی استان یادآور شد: رسیدگی به پرونده‌های معوق جزو تاکیدات قوه قضائیه است که خوشبختانه همکاران استان عملکرد خوبی داشته و ۷۷ درصد پرونده (۲۱ هزار پرونده) رسیدگی شده است. 

وی با تاکید بر اینکه دو اولویت حرفه‌آموزی و آموزش‌های فرهنگی جزو اولویت‌های دادگستری استان است، یادآور شد: سال گذشته زندان‌های استان از حیث اشتغال حرفه‌آموزان رتبه اول را در کل کشور کسب کرد. 

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع از دیگر فرامین ریاست قوه قضائیه می‌باشد به‌طوریکه طبق تاکیدات ایشان، حفظ کرامت مراجعه‌کنندگان اعم از مردم، مجرم، متهم و همکاران در راس قرار دارد. 

وی توضیح داد: دیدار مردمی، بازدید از محلات و دیدار با مردم در مساجد هر محله جزو برنامه‌های سال گذشته و امسال است به‌طوریکه با یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در مساجد دیدار داشتیم. 

خلیل‌اللهی با اشاره بر اینکه سال گذشته پنج پروژه در مناطق و شهرستان‌های محروم اجرا شده است، یادآور شد: استفاده از حضور و وجود نخبگان از تاکیدات رئیس قوه قضائیه است که به همین منظور جلسات متعددی با دانشگاه تبریز داشته‌ایم همچنین جلسه نقد آرا با حضور چند قشر برگزار می‌شود که تصمیم به چاپ کتاب این جلسات را داریم. 

وی، سامانه سجا را مورد اشاره قرار داد و گفت: این یک سیستم نظارتی بر سیستم قضایی کشور است که وضعیت استان در شرایط خوب همکاری بوده و تاکنون ۸۳۲ موضوع از طریق سجا مطرح شده است. 

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه اولویت دستگاه قضایی در موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر روی پیشگیری بود، تصریح کرد: یک‌هزار مکاتبه، هشت جلسه مشترک با نامزدها برگزار شد که ثمره آن یک نتیجه مطلوب و کاهش چشمگیر تخلفات بود. 

وی، به پیگیری زمین‌های صوفیان اشاره کرد و گفت: بنده بارها به این منطقه رفته و جلسات مردمی برگزار شد و مردم صوفیان نیز به ما اعتماد کرده و الان در پی آن هستیم که این قضیه با راهکار قانونی اعم از حفظ حقوق وقف و رفع دغدغه مردمی حل و فصل شود. 

خلیل‌اللهی تصریح کرد: آمار دستگاه قضایی حاکی از آن است که فقط ۱۷/۲ درصد رای‌ها به تجدیدنظر رسیده است که از این میان ۱۴ درصد بعد از تجدیدنظر رای قطعی می‌شود. 

انتهای پیام /۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول