اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

لزوم بازنگری در قانون فعلی مبارزه با مواد مخدر/ مجلس یازدهم قوانین بازدارنده تصویب کند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: از مجلس جدید می‌خواهیم قوانین حوزه مبارزه با مواد مخدر باید به سمت بازدارندگی بیشتر هدایت کند.

لزوم بازنگری در قانون فعلی مبارزه با مواد مخدر/ مجلس یازدهم قوانین بازدارنده تصویب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی شمشیری امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: روش‌های تولید، توزیع، انواع و میزان مواد مخدر در جامعه هر روز در حال افزایش است، اما بسیاری از قوانین مبارزه با مواد مخدر بازدارندگی کافی را در این حوزه ندارند و از این رو پلیس و قوه قضایی را بسته از توان بازدارندگی کافی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: از مجلسی یازدهم که با شعار مجلس انقلابی فعالیت خود را شروع کرده و رئیس این مجلس اتفاقا به از آشنایی لازم با این حوزه برخوردار است می‌خواهیم قوانین مناسب با این حوزه را تدوین و تصویب کننده به نحوی که نص صریح قانون اختیار لازم برای بازدارندگی از حوزه موارد مخدر را به پلیس و قاضی بدهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با انتقاد از قوانین موجود، یادآور شد: با قوانین موجود کسب توفیق در حوزه مبارزه با مواد مخدر واقعا سخت است و نمی‌توان با توزیع مواد مخدر که هر روز دامن خانواده‌های ما را در جامعه می‌گیرد، مبارزه کرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه در ادامه با درخواست از رسانه‌ها در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی، گفت: چرا در رسانه‌های استان کرمانشاه فضای تنفر و انزجار از مواد مخدر و فروشندگان آن در جامعه ایجاد نمی‌شود و توزیع کنندگان مواد مخدر به عنوان قاتلین اجتماعی در جامعه معرفی نمی‌شوند؟.

علی‌رضا دلیری خاطرنشان کرد: یک قتل در جامعه هر چند ابعاد بسیار زشتی دارد اما سرانجام قاتل آن دستگیر شده و یا اعدام می‌شود و یا مورد عفو ولی‌دم قرار می‌گیرد، اما یک توزیع کننده مواد مخدر به عنوان قاتلین اجتماعی همواره در راستایی انحراف و از بین بردن جوانان ما می‌کوشند ما در این راستا در کنار مردم بی‌پناه در حال مبارزه هستیم اما نیازمند پشتوانه رسانه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: فضای ریه یک جوان در قهوه خانه‌ها و قلیان‌سرا آماده اعتیاد شده و ما از داشتن جوانان با بدنی سالم محروم می‌شویم و در راستای جلوگیری از این فضا عملکرد فرهنگی و فضای رسانه‌ای از اهمیت بسیار بالای برخوردار است.

دلیری یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند با ایجاد هشتک‌های تنفرآمیز زمینه انزجار و نفرت جوانان از مواد مخدر و معرفی فروشندگان مواد مخدر در جامعه را فراهم کرده و در راستای مبارزه با این مواد به ما کمک کنند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: در جامعه ما خیلی از مسائل به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند و با درست شدن حوزه فرهنگ می‌توانید به کاهش آثار جرم در جامعه کمک کنیم.

انتهای پیام/پ/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول