اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مجازات حبس در انتظار آتش زنندگان «کاه و کلش»

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود و کشاورزان باید از این اقدام خودداری کنند در غیر این صورت به مجازات حبس محکوم خواهند شد.

مجازات حبس در انتظار آتش زنندگان «کاه و کلش»

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان محمد رزم به مناسبت بزرگداشت هفته قوّه قضاییه در جمع رسانه‌ها با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان در حوزه تصرف اراضی ملی اظهار کرد: در صورت محرز شدن دست اندازی به اراضی ملی برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان صورت خواهد گرفت.

وی یکی از اولویت‌های دستگاه قضا را صیانت از اراضی ملی دانست و ادامه داد: برای جرایمی که از سوی منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، محیط زیست و راه و شهرسازی به دادگستری اعلام شود، شعبه ویژه دادسرا، بازپرسی و دادگاه کیفری در نظر گرفته شده است.

رزم با بیان این‌که به طور قطع به دعاوی مطروحه و جرایم کیفری در زمینه اراضی ملی و منابع طبیعی به صورت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد افزود: متهمان این گونه جرایم برابر قانون مجازات می شوند.

آتش زدن «کاه و کلش» جرم است

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان به بحث آتش زدن «کاه و کلش» در مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، این اقدام جرم محسوب می‌شود و کشاورزان باید از این اقدام خودداری کنند در غیر این صورت به مجازات حبس محکوم خواهند شد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که در مواقع آتش سوزی، هلال احمر استان در بحث اختصاص بالگرد حداکثر همکاری را داشته باشد، شهرداری‌ها و آتش نشانی‌ها در بحث اطفای حریق همکاری کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات را اختصاص دهد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به لزوم توجه و اهتمام بیشتر دستگاه های دست اندرکار محیط زیست به منابع طبیعی و محیط زیست استان، بر ضرورت اختصاص اعتبار برای تجهیز و احداث پاسگاه‌های محیط بانی و حفاظتی در شهرستان دلفان، سلسله، الیگودرز، «بلوران» کوهدشت و چگنی تاکید کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول