اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

15 هکتار از مراتع سمیرم طعمه حریق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: 15 هکتار از مراتع چم سرخ ونک سمیرم طعمه حریق شد

15 هکتار از مراتع سمیرم طعمه حریق شد

علی پورعسگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۳ روز گدشته با اعلام گزارش‌های مردمی به یگان حفاظت شهرستان مبنی بر وقوع در مراتع چم سرخ ونک، بلافاصله مأمورین یگان حفاظت اداره با امکانات خود در محل حاضر و با همکاری همیاران طبیعت، بسیج مردمی به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و حدود ۴۰ دقیقه پیاده‌روی در کوه‌ها نهایتاً پس از ۵ ساعت تلاش بی‌وقفه موفق به مهار آتش و اطفاء آن شدند.

 

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و رویش گیاهان مرتعی یک‌ساله در این مرتع، پیشروی آتش فوق‌العاده بالا بوده و آتش در دامنه کوه به چند قسمت تبدیل‌شده که مهار آتش رو برای نیروها به‌شدت سخت کرده بود.

وی بیان کرد: در این آتش‌سوزی حدود ۱۵ هکتار پوشش علفی یک‌ساله، ۲۱۰ بوته گون و ۱۶۰ اصله درختچه ارژن و ۳ اصله درخت ارس طعمه حریق شدند.

 

پورعسگر تصریح کرد: همچنین با توجه به صعب‌العبور بودن محل آتش‌سوزی به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانستیم از ادوات آتش‌نشانی استفاده کنیم و صرفاً مأمورین یگان حفاظت اداره و همیاران طبیعت پس از چند ساعت پیاده‌روی در کوه‌ها نهایتاً با بیل و آتش کوب و دمنده اطفاء حریق توانستن در ساعت ۱۹ آتش را به‌طور کامل مهار کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون ۱۹۰ هزار و ۳۵۵ متر مربع از مراتع شهرستان طعمه حریق شده و در خصوص عامل آتش‌سوزی به نظر می‌رسد عامل انسانی بوده که تحقیقات در این مورد ادامه دارد از همشهریان و گردشگران درخواست می‌کنیم تا ضمن رعایت نکات ایمنی با مشاهده آتش در مراتع ضمن همکاری در خاموش کردن آتش با شماره تماس ۱۵۰۴ که ۲۴ ساعته و رایگان می باشد جهت اطلاع رسانی تماس حاصل کنند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم با اشاره به پراکندگی آتش در منطقه و اعزام سه اکیپ به منطقه عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکنون ۷ مورد آتش‌سوزی در شهرستان اتفاق افتاده که براثر بی‌احتیاطی عامل انسانی بوده و بارندگی‌های اخیر نیز باعث شده پوشش مراتع شهرستان سمیرم عالی و مستعد آتش‌سوزی باشد.

وی از همشهریان و گردشگران خواست تا از خاموش کردن آتش مطمئن شوند و از انداختن ته سیگار و عوامل آتش‌زا در طبیعت خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول