اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین مصوبه پارلمان اروپا درباره هنگ‌کنگ را محکوم کرد

کنگره ملی خلق چین مصوبه پارلمان اروپا با موضوع کشاندن پکن به دیوان بین‌المللی دادگستری به خاطر «قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ» را محکوم کرد و آن را «دخالت در امور داخلی چین» خواند.

چین مصوبه پارلمان اروپا درباره هنگ‌کنگ را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام اعضای پارلمان اروپا در تصویب مصوبه‌ای علیه قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ با واکنش تند کنگره ملی خلق چین (پارلمان چین) مواجه شد.

به نوشته شبکه چینی «سی‌جی‌تی‌ان»، عضو ارشد کنگره ملی خلق چین روز شنبه (امروز) مصوبه اخیر پارلمان اروپا را محکوم کرد؛ مصوبه‌ای که در آن به شدت علیه تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ در کنگره ملی خلق چین انتقاد شده است.

پارلمان اروپا روز گذشته مصوبه‌ای را با ۵۶۵ رای مثبت، ۳۴ رای منفی و ۶۲ رای ممتنع به تصویب رساند که در آن به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو توصیه شد، در صورتی که چین به اجرایی کردن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ دست بزند، علیه چین در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کنند.

«یو ونز» سخنگوی کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین ضمن رد مصوبه پارلمان اروپا اعلام کرد، این مصوبه درباره مسائل هنگ‌کنگ اتهام‌های بی سندی علیه چین وارد کرده است.

این عضو ارشد نهاد قانونگذاری چین، پارلمان اروپا با رد دخالت پارلمان اروپا تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را یک موضوع کاملا داخلی چین خواند.

وی افزود: «چین قویا با اظهارنظرها یا اقداماتی که دخالت در امور هنگ‌کنگ مخالفت می‌کند».

محکوم کردن مصوبه پارلمان اروپا در رابطه با هنگ‌کنگ در ادامه اظهارنظرها و تنش‌ها بین پکن با کشورهای غربی بر سر قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ صورت گرفته است.

کنگره ملی خلق چین هشتم خردادماه در جلسه‌ای با حضور «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور این کشور مصوبه موسوم به قانون امنیت ملی هنگ‌‌کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب رساند؛ اقدامی که با واکنش تند آمریکا و سپس انگلیس مواجه شد

کشورهای غربی مدعی هستند که این مصوبه نقض توافق‌های پیشین چین در رابطه با وضعیت خودمختاری هنگ‌کنگ و تلاشی از سوی پکن برای تحت تسلط درآوردن این منطقه است اما دولت چین ضمن رد این ادعاها اعلام کرد که هنگ‌کنگ بخشی از سرزمین واحد چین است و پکن دخالت‌های خارجی در امور داخلی خود را بر نمی‌تابد.

به دنبال جنجال‌ها درباره این قانون، دولت محلی هنگ‌کنگ خطاب به آمریکایی‌ها هشدار داد که از مباحث مربوط به قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ دوری کند و تاکید کرد، خارج کردن این منطقه از وضعیت ویژه اقتصادی تحت قوانین آمریکا به اقتصاد خود آمریکا ضربه خواهد زد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول