اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رقم نجومی قرارداد «ویلموتس»داد میراسماعیلی را درآورد/سیلی‌هایی که جودوکاران می‌خورند اما از آرمان‌های نظام دست نمی‌کشند

رئیس فدراسیون جودو گفت: با مبلغ قرارداد 2.2 میلیون یورویی «ویلموتس» سفره خالی مردم را می‌شود پر کرد.

رقم نجومی قرارداد «ویلموتس»داد میراسماعیلی را درآورد/سیلی‌هایی که جودوکاران می‌خورند اما از آرمان‌های نظام دست نمی‌کشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آرش میراسماعیلی امروز در نشست مجمع انتخابات هیأت جودوی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط سخت تحمیلی بر جودوی استان اظهار داشت: تعلیق ناعادلانه جودو از شهریور ماه سال گذشته اعمال شد که روند این رشته را تحت تأثیر قرار داد اما این روند و تهدید به فرصتی تبدیل شد تا پشتوانه‌سازی که حلقه مفقوده در جودوی ایران بود به وجود آید.

قهرمان اسبق جهان جودوی جهان با بیان اینکه نباید تنها به چند مدال‌آور دلخوش باشیم اولین مدال جهانی خود در 15 سال گذشته را یادآور شد و افزود: به صورت گلخانه‌ای فقط روی چند نفر کار کردیم اما سال گذشته شرایطی به وجود آوردیم که بتوانیم در سنین مختلف اقدام کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور لیگ زیر 18 سال را با 15 تیم آغاز کردیم و اردوی نونهالان با 100 نفر برگزار شد تا بذری برای استعدادیابی جودو کاشته باشیم، این کار هر چند زمان‌بر است اما نتیجه آن را خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: سال گذشته بحران اقتصادی را پشت سر گذاشتیم و به همراه تعلیق جودو روزهای سختی برایمان رقم خورد.

میراسماعیلی با بیان اینکه به رغم مشکلات خوشبختانه کارهای بزرگی انجام دادیم، اضافه کرد: باید کاری کنیم که تعداد ورزشکاران شناسنامه‌دار ما بیشتر شود.

رئیس فدراسیون جودو گفت: اولین رشته رزمی المپیکی در ایران هستیم اما با کمال تأسف تعداد ورزشکاران شناسنامه‌دار این رشته زیاد نیست اگر مانند سایر رشته‌های رزمی 600 هزار ورزشکار داشته باشیم قطعا قهرمانان ملی بیشتری پرورش خواهیم داد.

وی با انتقاد شدید از تبعیض در رشته‌های ورزشی بیان کرد: مبلغ قرارداد آقای «ویلموتس» 2.2 میلیون یورو است و به آقای «کی‌روش» 1.4 میلیون یورو می‌دهند اما همه دریافتی جودو تنها سه میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ما غیر فوتبالی‌ها فوتبال را دوست داریم اما ظلمی که به سایر رشته‌ها می‌شود دل انسان را به درد می‌آورد.

میراسماعیلی گفت: با این پول‌هایی که به جیب «ویلموتس»‌ها می‌رود می‌توان سفره خالی مردم را پر کرد.

وی اضافه کرد: وقتی چنین رقم‌های تبعیض‌آمیزی را می‌بینیم مکدر می‌شویم؛ مسؤولان باید نظارت کنند، با سه میلیارد تومان فدراسیون جودو چکار می‌تواند کند.

میراسماعیلی با مقایسه مبلغ قرارداد جودو با فوتبالی‌ها تصریح کرد: این در حالی است که به خاطر پایبندی به آرمان‌های نظام از بیرون سیلی می‌خوریم از داخل هم حمایتی نمی‌شویم چرا باید چنین شرایطی داشته باشیم در حالی که هنگام بازی‌های المپیک فوتبال دیگر جوابگو نیست و سایر رشته‌ها باید جواب دهند.

وی گفت: این حرف‌ها را زدم تا به گوش جامعه ورزش کشور برسد ترس و واهمه هم ندارم اما خواهش دارم سایرین را هم دریابید نمی‌گویم 2.2 میلیون یورو به ما بدهید اما سهم ناچیز سه میلیارد تومانی ما را بیشتر کنید.

انتهای پیام/82016/ر 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول