اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش 5 برابری تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان مرکزی

استاندار مرکزی از افزایش 5 برابری تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان خبر داد.

افزایش 5 برابری تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نشست ستاد پدافند زیستی استان اظهار کرد: در استان مرکزی در ماه خرداد تعداد بستریان و مبتلایان 5 برابر نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در 10 روز گذشته مبتلایان کشور حدود 2500 نفر بوده که اگر بر 31 استان کشور تقسیم شود سهم هر استان 75 نفر می‌شود که  در این مدت متوسط مبتلایان استان مرکزی حدود 55 نفر بوده که از میانگین کشوری پایین‌تر است که بسیار شکننده است.

استاندار مرکزی گفت: فرمانداران شهرستان‌ها از اول تیرماه مسئولیت بررسی دلیل افزایش آمار را بر عهده دارند و باید وضعیت را به شدت تحت کنترل داشته باشند.

آقازاده بیان داشت: وضعیت عرضه قلیان، شهربازی‌ها سرپوشیده، سفره‌خانه‌ها، پارک‌ها باید به صورت مرتب تحت کنترل قرار گیرد.

وی افزود: در دو هفته اخیر حدود 13 درصد افزایش تردد سواری‌های سبک در جاده‌های استان ثبت شده است که عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی منجر به افزایش بیماری کرونا شده است.

 گزارش‌هایی واصل شده که تالارها بیش از 50 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، کاهش ضدعفونی‌ها در اکثر شهرها به خوبی مشهود است که باید در این راستا چاره‌اندیشی شود

استاندار مرکزی ادامه داد: گزارش‌هایی واصل شده که تالارها بیش از 50 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، کاهش ضدعفونی‌ها در اکثر شهرها به خوبی مشهود است که باید در این راستا چاره‌اندیشی شود.

آقازاده با بیان اینکه بازارها و پاساژ‌ها به هیچ عنوان رعایت فاصله اجتماعی صورت نمی‌گیرد، گفت: اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها مکلف هستند نسبت به تذکر استفاده از ماسک اقدام کنند.

چنانچه رعایت اصول بهداشتی نشود دو هفته آینده استان مرکزی وضعیتی مشابه استان‌ خوزستان خواهد داشت

وی افزود: چنانچه رعایت اصول بهداشتی نشود دو هفته آینده استان مرکزی وضعیتی مشابه استان‌ خوزستان خواهد داشت.

 استاندار مرکزی ادامه داد: با توجه به برگزاری مراسم مذهبی و نماز جمعه و جماعت در مساجد و امامزاده‌ها اگر موازین بهداشتی رعایت نشود، مساجد به کانون انتشار بیماری تبدیل خواهند شد.

آقازاده گفت: گروه‌های بازرسی باید فعال‌تر شده و وضعیت را مرتب مورد بررسی و رصد قرار دهند تا گزارش آن به مراجع بالا ارسال شود.

 وی با بیان اینکه وضعیت برخی استان‌ها نگران کننده است، افزود: با توجه به همکاری خوبی که مردم در ماه‌های قبل داشتند، این همکاری هنوز نیاز است و مردم باید بدانند هنوز کرونا از بین نرفته است.

   انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول