اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

پاسخ ولی‌مراد به تحریف صحبتهای او در میزگرد فارس/ شعار برابری جنسیتی با هدف حذف امتیازفرزندآوری

نظام سرمایه دار سرمایه سالار دهه هاست که به اسم برابری جنسیتی زنان را به بازار کار کشانده و از آن ها بهره اقتصادی می برد. برای زن نقش اقتصادی را اصل قرار داده است در حالی که فرزندآوری هم با زن است.

پاسخ ولی‌مراد به تحریف صحبتهای او در میزگرد فارس/ شعار برابری جنسیتی با هدف حذف امتیازفرزندآوری

گروه خانواده؛ نعیمه موحد: بعد از مصوبه دولت با موضوع «مشروط کردن یارانه موالید جدید» مصاحبه‌ای اعتراضی از توران ولی‌مراد؛ مدیر شورای همکاری‌های زنان و شبکه ایران زنان، در خبرگزاری فارس منتشر شد. متعاقب آن میزگردی در خبرگزاری فارس برگزار شد که وی در آن گفت "خلقت، آفرینش، طبیعت و فطرت باروری و فرزندآوری را به زن داده است." (دقیقه7:30 فیلم منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان: نگاه مدیران حوزه زنان به اسناد بین‌المللی مغایر با فرهنگ ماست)

ولی‌مراد در گفت‌وگو با فارس درباره تحریف این بخش از سخنان او با استفاده از یک فیلم تقطیع‌شده‌ از میزگرد فارس توضیحاتی ارائه داده است.

***

 تقابل ها و برنامه ریزی ها و فعالیت های علنی و غیرعلنی بعضی افراد شناخته شده و در پست نشسته با فرزندآوری، حالا کارشان به دروغ بافی و خانه سازی بر پایه دروغ علنی رسیده است. به این ترتیب که چند روز است در فضای مجازی برپایه دروغ، موج ساخته اند و موج سواری می کنند.  رسانه جیره خوار آمریکایی عربستانی و به دنبال آن خبرنگار مزدبگیر صدای آمریکا که وظیفه اش تقابل با نظام اسلامی با راهبرد صدمه زدن به هویت زنان، خانواده و جمهوری اسلامی است و برای این کار از دولت آمریکا حقوق دریافت می کند سخن من را تحریف کرده و از قول من به دروغ گفتند که "هدف از خلقت زن باروری و پرورش فرزند است." این جمله نسبت دروغ به من است و حرف من این نبوده و نیست.

با توضیحات و تفسیرهایی که به این نقل دروغ زده اند این طور نشان داده اند که از نظر من زن فقط و فقط برای فرزندآوری است. در صورتی که آن چه من گفته ام این معنا نبوده است. روشن است که تفاوت بزرگی بین گفته من و دروغی که به من نسبت داده اند می باشد. من فقط واقعیت موجود در طبیعت را گفتم نه این که هویت زن را تعریف کرده باشم.

نظام سرمایه دار سرمایه سالار دهه هاست که به اسم برابری جنسیتی زنان را به بازار کار کشانده و از آن ها بهره اقتصادی می برد. برای زن نقش اقتصادی را اصل قرار داده است در حالی که فرزندآوری هم با زن است. این نظام سرمایه داری است که آسیب اصلی را به خانواده زده.

برابری جنسیتی یک سراب است که نیمی از مخارج زندگی مشترک را بر زنان تحمیل می کند و از این رو بار و مسئولیت مضاعف بر دوش زنان می گذارد. این شعار نیمی از مخارج زندگی مشترک را به زن تحمیل می کند علاوه بر فرزندآوری و تربیت و رشد فرزند که با مادر است. این راهی است که دنیای سرمایه به اسم برابری جنسیتی پیش پای زنان گذاشته که بدیهی است این فشار مضاعف در تقابل است با فرزندآوری. علاوه بر این که به لحاظ نظری برابری جنسیتی تحقیر زن است چرا که مرد را اصل قرار می دهد و این زن است که با مرد برابر است. در همان بیان گفته می شود زنان برابر با مردان.

در نگرش اسلامی زن و مرد هویت انسانی واحد دارند به همین لحاظ شعار فریبکارانه برابری جنسیتی برای زنان آسیب است. در نگاه اسلام زن و مرد هویت و جوهره واحد دارند و به لحاظ انسانیت یکی هستند پس در جوامع اسلامی نیازی به فریب برابری جنسیتی نیست. در خانه و خانواده که آفرینش فرزندآوری را به زن سپرده مخارج مادر بچه با پدر بچه است. (آیه مبارکه 233 از سوره بقره مخارج مادر نوزاد شیرخوار را بیان کرده که با پدر نوزاد شیرخوار است .) از همین رو در جامعه اسلامی راهبرد، عدالت جنسیی است که بر اساس اصل عدالت اسلامی است.

عدالت حکم می کند وقتی بار و مسولیت فرزندآوری به زن سپرده شده باید در مقابل امتیازاتی داشته باشد. روشن ترین و ساده ترین آن بار مالی زندگی مشترک است که با پدر بچه است. بدیهی است این گفته به این معنا نیست که زن نقش اقتصادی و اجتماعی نداشته باشد بلکه مشخصا این است که وظیفه ای برای کمک های مالی به خانواده و زندگی مشترک ندارد و هر چه می کند از سر لطف و مهربانی است. به علاوه باز بر اساس نص قرآن استقلال مالی زن حفظ است و درآمدهای او متعلق به خودش است. در این صورت مخارج خانواده با مرد است و زن تعهدی در قبال مخارج زندگی مشترک ندارد و حق انتخاب با خود اوست. در این صورت انتخاب فرزندآوری و پرورش او و درآمدزایی و کسب مال همه به انتخاب اوست چون مسولیت مالی ندارد. تفاوت است بین این دیدیگاه با آن که نیمی از مخارج زندگی مشترک را به اسم برابری جنسیتی به عهده زن می گذارد.

این گفته های من که در میزگرد با فارس تبیین شده برای غربگرایانی که دل به شعار برابری جنسیتی سپرده اند و آن را ترویج می کنند ناسازگار بوده است. از همین رو با دروغ و تغییر گفته های من خواسته اند اصل حرف و نظر را بزنند. این در حالی است که پاسخی برای اصل موضوع مطرح شده ندارند که امتیازاتی که زن در مقابل مسولیت فرزندآوری باید داشته باشد کدام است اگر بنا بر حقوق و مسولیت های برابر باشد طبق کنوانسیون های مبتنی بر برابری جنسیتی.

ریشه این دشمنی و تعارض در غربگرایی و اسلامگرایی است. بعضی برای مخالفت با اسلام و انقلاب اسلامی مزد می گیرند و بعضی از سر فقر فکری گرفتارند که در عمل سربازان پیاده نظام مزدوران می شوند. غرب با برابری جنسیتی و نگرش اسلام با هویت یگانه زن و مرد و عدالت جنسیتی دو مسیر متفاوت را برای زن و خانواده پیش پا می گذارند. اسلام با قبول واقعیت و ارج نهادن به فرزندآوری زن؛ امتیازات این مسولیت را برای زن پذیرفته و برابری جنسیتی با نادیده گرفتن مسولیت فرزندآوری هویت فطری او را نشانه رفته و به زن زیربار فشار مضاعف آسیب می زند. در اثر تحمیل بارمالی به زن، نیاوردن فرزند را به او تحمیل می کند که این خود آسیب به زن است و دور کردن او او از هویت زنانه اش. دنیای سرمایه سالار به اسم برابری سرمایه جنسی زن را به تاراج می برد.

مزدبگیران غربی به همراه سربازان داخلی بنا را بر دروغ به نقل از من گذاشت تا نظر خود را در هیاهو در شیپور فریب و دروغ بدمد. این در حالی است که موضوعات و سوالاتی که در ارتباط با امتیازات زن در مقابل مسولیت فرزندآوری مطرح است را بی پاسخ گذاشته است. در هیاهو و شایعه و دروغ پراکنی اصل سوال گم نمی شود و به قوت خود باقی است.

این یادداشت به منزله تکذیبیه بر تهمت و دروغی است که به من نسبت داده شده و تبیین آن چه گفته ام.

در پایان یادآور می شود حق برخورد حقوقی و قضایی را برای خود در مقابل افرادی که در فضای مجازی با نقل و اشاعه این دروغ فرصت تخریب و نسبت دروغ و اهانت را بر من فراهم کرده اند؛ محفوظ می دانم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول