اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مطالبه به‌حق «خبرگزاری فارس» مطالبه جدی دادگستری فارس است/ باید جلوه‌هایی از سومین حرم اهل‌بیت(ع) در جای‌جای شهر نمایان باشد

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در پاسخ به مطالبه «خبرگزاری فارس» گفت: مطالبه به‌حق شما مطالبه ما نیز بوده و باید جلوه‌هایی از سومین حرم اهل‌بیت(ع) در جای‌جای شهر نمایان باشد اما تاکنون در این عرصه چندان موفق نبوده‌ایم.

مطالبه به‌حق «خبرگزاری فارس» مطالبه جدی دادگستری فارس است/ باید جلوه‌هایی از سومین حرم اهل‌بیت(ع) در جای‌جای شهر نمایان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در نشست خبری بزرگداشت هفته قوه قضائیه در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به مطالبه خبرگزاری فارس مبنی بر "نقشه راه و راهبرد دادگستری استان فارس برای تحقق و عملیاتی کردن گفتمان سومین حرم اهل‌بیت(ع) و تسامحی که که به‌طور عمد یا سهو در عملیاتی کردن پس از گذشت 12 سال از مطرح کردن سومین حرم اهل‌بیت(ع) توسط رهبر معظم انقلاب می‌گذرد ونگاه توسعه لیبرالی غالب بوده است، در عمل چیست؟" اظهار کرد: مطالبه به‌حق شما مطالبه ما نیز بوده و باید جلوه‌هایی از سومین حرم اهل‌بیت(ع) در جای‌جای شهر نمایان باشد اما تاکنون در این عرصه چندان موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: طرحی با حضور دستگاه‌های مختلف به‌منظور عملیاتی شدن سومین حرم اهل‌بیت(ع) تدوین‌شده و ما با قاطعیت درحالی‌که انجام وظایف خود هستیم و معتقدیم شهر باید به معنای واقعی نمادی از سومین حرم اهل‌بیت(ع) باشد.

این مقام قضایی تحقق سومین حرم اهل‌بیت(ع) در عمل را یک کار بزرگ و ضروری عنوان و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و ترجمان‌ها باید به میدان آمده و این نکته نیز باید مدنظر باشد که کارهای فرهنگی زمان‌بر هستند.

حجت‌الاسلام موسوی در پاسخ به سؤال دیگر خبرگزاری فارس مبنی بر مبارزه با فساد در هر مرتبه و جایگاهی عنوان داشت: با فساد هر جا به دادگستری ارجاع شده، قاطع رسیدگی کرده‌ایم و هیچ ابایی از مطالبه‌گری و مبارزه با مفاسد در هیچ جایگاهی نداریم.

وی در خصوص احتکار خودرو در برخی شهرستان‌های فارس نیز گفت: احتکار خودرو در چند شهرستان صورت گرفته بود که پرونده‌های آن تشکیل‌شده و در دست بررسی و تکمیل پرونده می‌باشد.

مبارزه با گرانی‌های افسارگسیخته سؤال دیگر فارس بود که رئیس‌کل دادگستری استان فارس بیان کرد: حوزه مبارزه با گرانی و فشارهای اقتصادی بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت معدن و تجارت است که در این راستا از هیچ‌گونه کمکی به این ترجمان‌ها کوتاهی نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید مجدد بر تکلیف تعزیرات حکومتی و سازمان سمت برای نظارت بر بازار و مبارزه با گرانی‌ها بیان داشت: دادگستری استان فارس برای کمک به مهار گرانی‌ها در جامعه در بحث احتکارها واردشده و دست بسیاری از محتکرین را رو کرده است.

برگزاری علنی دادگاه مفاسد همچون مدیرکل ورزش و جوانان از دیگر درخواست‌های فارس بود که رئیس‌کل دادگستری اذعان داشت: همچون دادگاه سایر مفاسد میزبان اصحاب رسانه خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری فارس درخصوص آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در استان نیز گفت: طبق بخشنامه‌ای که به شهرستان ها ابلاغ شده، کلیه آتش سوزی هایی که در منطقه آنها رقم می خورد را به صورت ویژه پیگیری کرده و درصورت مشاهده هرگونه نقش داشتن عوامل انسانی، پرونده‌ای ویژه برای آن تشکیل شده و به صورت ویژه رسیدگی شود.

حیدر آسیابی، دادستان مرکز استان فارس در همین خصوص مبارزه با مظاهر علنی فساد در شیراز را یکی از راهکارهای دادگستری فارس برای جلوه‌گری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) عنوان اظهار داشت: در راستای مبارزه با مظاهر علنی فساد در شیراز می‌توان به پلمپ بسیاری از باغشهرها اشاره کرد که سبب کاهش برگزاری پارتی‌های شبانه شده و همچنین در چندین ماه اخیر با اکران فیلم غربی که ترویج‌تر 2030 بوده و در سایر نقاط کشور نیز اکران شده، مقابله کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در مورد بازداشت مدیرکل ورزش و جوانان فارس هنوز پرونده در مرحله تکمیل و انجام تحقیقات است که به‌محض قطعی شدن حکم، به سمع و نظر مردم و اصحاب رسانه خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول