اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رسیدگی به مشکلات صنایع بزرگ و پرونده ۹ اختلاس در اصفهان/ دادگاه «صدرا نفت» به زودی برگزار می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: در حوزه مبارزه با جرایم مالی ۹ پرونده اختلاس به ارزش‌ ۲۷۰ میلیارد ریال در دست بررسی داریم‌ و در حال رسیدگی به هفت فقره تسهیلات بانکی غیر مجاز نیز به میزان ۱۹۲۹ میلیارد ریال هستیم.

رسیدگی به مشکلات صنایع بزرگ و پرونده ۹ اختلاس در اصفهان/ دادگاه «صدرا نفت» به زودی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اصفهانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: تقسیم کارهایی در معاونت‌هایی مانند معاونت در امور اقتصادی و قاچاق کالا و ارز، معاونت امور فضای مجازی، معاونت پیشگیری از جرم و ضابطین، معاونت امور زندانیان، معاونت امور سیاسی و امنیتی معاونت در نظارت و معاونت اداری داشتیم که مسؤولیت این امور را تحت کنترل داشته باشند و گزارشاتی را ابلاغ کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بیان داشت: حدود ۱۵ سال است که شعار سال اقتصادی است؛ رییس قوه قضائیه به همین منظور سه اولویت معرفی کردند که یکی از آن‌ها مستقیم و یکی غیرمستقیم اقتصادی است؛ یکی از آن‌ها حمایت از رونق تولید و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و رفع موانع از تولید است که این امر مستلزم مبارزه با قاچاق، فساد و اصلاح امور بانکداری است و لازمه تحقق عدالت اجتماعی مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه لازمه مبارزه با فساد، اصلاح بسترهای فسادزا است، افزود: دادسرا و دادستان به دلیل مسؤولیت دفاع از حقوق عامه به این مسائل ورود پیدا کرده و طی حدود ۲۵۰ مورد دیده‌بان مردمی‌ که داشتیم و بررسی کردیم، رسیدگی به مواردی در خصوص ریزگردها و کوره‌های آجرپزی‌ و ... در دستور کار قرار گرفت.

بررسی ۹ فقره پرونده اختلاس در اصفهان

اصفهانی اعلام کرد: برای اولین بار دادستانی اصفهان وارد مسأله احتکار خودرو شد و تعدادی خودروی صفر کیلومتر را در پارکینگ‌ها شناسایی و توقیف کرد؛ در حوزه مبارزه با جرایم مالی ۹ پرونده اختلاس به ارزش‌ ۲۷۰ میلیارد ریال در دست بررسی داریم؛ هفت فقره تسهیلات بانکی غیر مجاز به میزان ۱۹۲۹ میلیارد ریال داریم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: ۲۰ پرونده اخلال در نظام اقتصادی نیز به ارزش هزار میلیارد تومان در دست بررسی است، همچنین چهار فقره فرار مالیاتی به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال رسیدگی خواهد شد؛ در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ۱۵۹۷ میلیارد ریال در حال بررسی است.

شبکه سازمان‌دهی‌شده صدور و جعل کارت سوخت در اصفهان

وی عنوان کرد: پرونده‌ شبکه سازمان‌دهی شده صدور و جعل کارت سوخت و قاچاق شبکه‌ای سوخت را در دست داریم، به محض اینکه تکمیل شد، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

اصفهانی اعلام کرد: ۵۷ جلسه کمیته حمایت قضایی داشتیم که طی آن مشکلات بیش از ۳۰۰ فعال اقتصادی را بررسی کرده و راهکار ارائه کردیم؛ همچنین ۴۵۰ ساعت کاری در راستای حمایت از گیتی‌پسند، پتروشیمی، کارگران پلی اکریل، کاشی نیلو و ... انجام شده و برای مدیران متخلف پرونده تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: در راستای حمایت از خانواده زندانیان، برای ۲۸۰ فقره پرونده قرار منع تعقیب صادر شده، ۳۵ مورد آزادی مشروط رخ داده و برای ۳۰ زندانی نیز پابند الکترونیک استفاده شده است.

وی با بیان اینکه قلیان کشیدن تهدید علیه بهداشت عمومی است، گفت: دستور لازم به نیروی انتظامی داده شده و آن‌ها می‌توانند در صورت لزوم برخورد کنند.

اصفهانی با اشاره به اینکه شفافیت در همه امور لازم است، اظهار داشت: دلیل تحقق بیشتر جرایم خصوصاً در امور مالی، عدم شفافیت است؛ اما خط قرمز ما داشتن مدارک و مستندات است، اگر با دلیل کافی و متقن حرفی زده شود با آن برخورد خواهد شد ولی اگر حرفی زده شود که بدون دلیل و مستند باشد جز تشویش اذهان عمومی نتیجه ای نخواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: امنیت در جامعه، خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است؛ اگر افرادی بخواهند تعرضی به اراضی ملی کنند یا با سلاح سرد و گرم اقدامات صورت دهند حکم داده خواهد شد و در ملأ عام اجرا خواهد شد.

تشکیل بانک اطلاعاتی از مجرمین حرفه‌ای

وی تصریح کرد: بانک اطلاعاتی راجع به مجرمین حرفه‌ای تشکیل شده و تمام حرکات این افراد رصد می‌شود، اگر رفتار گذشته را تکرار کنند بلافاصله پیگیری خواهد شد.

اصفهانی اظهار کرد: دیده شده افرادی با لباس‌های فرم، به در خانه می‌آیند و بسته‌های پستی به دنبال دارند و مطالبه مبلغ ناچیز دارند و با دستگاه‌های همراه خود، کارت بانکی را کپی می‌کند و حساب اشخاص را خالی خواهند کرد، شهروندان درصورت مشاهده این موارد سریعاً به پلیس اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: درخصوص مطالبات پرستاران و کادر پزشکی پرونده‌ای تشکیل نشده است، آن‌ها مطالباتی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتند که ما آن مطالبات را انتقال دادیم و خواستیم با تشکیل جلسه حل شود‌‌ و نامه‌ای نوشتیم که منتظر جوابیه دکتر چنگیز هستیم.

جزئیات پرونده قتل نیکبخت در سمیرم

وی درباره پرونده‌ قتل هنرمند اصفهانی در سمیرم بیان داشت:در خصوص پرونده آقای نیکبخت، گزارش قتلی در سمیرم اعلام شد، مراجع قضایی و بازپرس پرونده در صحنه حاضر شدند و با یک نفر که به قتل رسیده بود مواجه شدند، در صحنه قتل خانمی‌‌ نیز حضور داشت که‌ گویا نامزد مقتول بوده است.

اصفهانی ادامه داد: مقتول به خاطر ارتباط دوستی با قاتل دعوت قاتل را پذیرفته بود، قاتل با سلاح سرد به گلوی او ضربه وارد می‌کند و‌ او به قتل می‌رسد، خانم مشخصات قاتل را می‌گوید و کمتر از ۲۴ ساعت قاتل دستگیر می‌شود؛ انگیزه قتل شخصی و از سال‌های قبل بوده است، تحقیقات ادامه دارد و برای آن خانم نیز قرار صادر شد که با تأمین وثیقه آزاد است ولی قاتل در زندان است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان عنوان کرد: عمده پرونده پتروشیمی‌ در تهران بوده و پیگیری شده است و نیابت‌هایی برای اجرای حکم به اصفهان ارسال شده و بر اساس آن نیابت‌ها برای حمایت از این صنعت مهم اقدامات لازم را انجام دادیم و برای حمایت از پتروشیمی‌ و کارگران جلساتی را برای حمایت قضائی تشکیل دادیم تا چرخه تولید متوقف نشود.

وی اظهار داشت: درخصوص مبارزه با کرونا‌، همه اعضای شورای تأمین استان حضور دارند و مصوبات این شورا لازم‌الاجرا است و اگر نهادها و دستگاه‌ها اقدام نکنند، دادستانی برخورد می‌کند؛ درخصوص استفاده‌ از قلیان‌ها نیز دستورات لازم را به نیروی انتظامی داده شده و حتی پلیس می‌تواند بدون دستور قضائی با استفاده از قلیان در پارک‌ها برخورد کند؛ در این زمینه پلیس باید پاسخگو باشد.

آخرین وضعیت پرونده شرکت صدرا نفت

اصفهانی بیان داشت:  پرونده گوشت‌های وارداتی در حال بررسی است و هنوز به نتیجه نرسیده است؛ همچنین پرونده صدرا نفت تشکیل شده است اما تعداد شکات این پرونده بسیار بالا است و رسیدگی به آن به طول انجامیده است؛ همه توان ما خارج نشدن این شرکت از خط تولید است، پرونده به دادگاه ارجاع شده و به زودی دادگاه تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول