اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عده‌ای در زبان از شهدا دم می‌زنند ولی عملکردی مخالف آن دارند

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه عده‌ای در زبان از شهدا دم می‌زنند ولی بر عکس اهداف شهدا عمل می‌کنند، گفت: شهدا با تقدیم جان خود از انقلاب دفاع کردند اما عده‌ای سرمایه‌های کشور و ملت را به تاراج می‌برند.

عده‌ای در زبان از شهدا دم می‌زنند ولی عملکردی مخالف آن دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب ظهر امروز در جلسه هماهنگی کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان، با اشاره به آیات و روایات به تشریح مقام شهید و شهادت پرداخت و اظهار کرد: شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار غرق در نعمت‌های الهی هستند.

وی مقام شهادت را بالاترین مقام دانست و  با بیان اینکه بالاتر از شهادت، نیکی و کار خیری نیست، گفت: طبق روایات یکی از کسانی که در قیامت مقام شفاعت دارد شهید است که 70 نفر را شفاعت خواهد کرد.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: شهدا با نثار جان خود که خریدار آن خداوند متعال است یک معامله پرسود و بابرکتی با پروردگار کرده‌اند که بهای آن نجات از آتش جهنم و ورود به بهشت ابدی است.

وی اهداف اصلی برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها برای شهدا را  زنده نگه‌داشتن یاد و اهداف شهدا خواند و ادامه داد: شهدا با تقدیم با ارزش‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان از شرف، عزت، استقلال، امنیت و مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ما دفاع کردند.

حسینی نسب با بیان اینکه شهدا رفتند تا اسلام و انقلاب بماند، اما عده‌ای با عملکرد خود و با اختلاس و رشوه تیشه به ریشه انقلاب می‌زنند و عده‌ای نیز در زبان از شهدا دم می زنند ولی بر عکس اهداف شهدا عمل می‌کنند، تصریح کرد: شهدا با تقدیم جان خود از انقلاب دفاع کردند اما عده‌ای سرمایه‌های کشور و ملت را به تاراج می‌برند.

امام جمعه سلطانیه با تصریح به اینکه هنوز نام شهدا زنده است و هنوز برخی از مادران شهدا چشم انتظار فرزند خود هستند، عده‌ای اینگونه مردم را از انقلاب ناامید می‌کنند افزود: مجلس و یادواره شهدا، مجلس بیعت با اهداف و آرمان شهداست.

وی با تاکید بر زنده نگه‌داشتن اهداف و آرمان شهدا، حرکت در مسیر ولایت و دشمن شناسی و بصیرت را از آرمان شهدا دانست و افزود: وصایای شهدا تبعیت از ولایت فقیه است.

حسینی نسب با بیان اینکه خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان و همرزمان شهدا بهترین منبع برای جمع‌آوری اطلاعات شهدای شهرستان هستند و همه باید تلاش کنیم تا اطلاعات کافی و کامل از شهدای شهرستان جمع‌آوری شود، افزود: شهرستان سلطانیه با تقدیم شهدای والامقام و جانفشانی و فداکاری رزمندگان و ایثارگران یکی از مناطق افتخارآفرین در دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه سلطانیه دشمن شناسی را از ویژگی‌های شهدا دانست و با اشاره به دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی و با بیان اینکه اروپا و آمریکا در دشمنی با ملت ایران مسابقه می‌دهند و لذا مقام معظم رهبری فرمود من به اروپا هم اعتماد ندارم، تصریح کرد: قطعنامه شورای حکام زیاده خواهی است.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول