اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تعریف 11 طرح مهم برای تعمیق و‌ توسعه ساخت داخل/امسال کمبود نقدینگی در تولید را با بورس جبران می‌کنیم

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال جهت گیری وزارت صمت حول 4 برنامه محوری ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات و مدیریت است و فقط در حوزه تعمیق و ‌توسعه ساخت داخل ۱۱ پروژه مهم در دست اقدام داریم.

تعریف 11 طرح مهم برای تعمیق و‌ توسعه ساخت داخل/امسال کمبود نقدینگی در تولید را با بورس جبران می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، سعید زرندی اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ برنامه‌های محوری وزارت صمت در راستای پاسخگویی به مسائل و مشکلات حوزه صنعت طراحی شده اثرات کرونا و‌ تحریم بر حوزه صنعت و تغییرات نظام واردات جهانی و قیمت ها که منجر به کاهش درآمد ارزی شد، محورهای کلی و اولویت های برنامه ها بوده است.

وی با اشاره به جهت گیری وزارت صمت حول 4 محور ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات و مدیریت بازار داخلی اضافه کرد: ذیل این محورها برای تحقق اهداف سال جهش تولید ۴۰ پروژه برای امسال طراحی شد که ۲۴ پروژه در تداوم برنامه های سال قبل است.

*تعریف 5 پروژه در حوزه معادن و صنایع معدنی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: امسال در حوزه معدن پنج برنامه مدنظر وزارت صمت می باشد که راه اندازی معادن غیرفعال را به عنوان مکمل طرح معادن کوچک اضافه نموده ایم و در همین راستا فعال سازی ۱۰۲۰ معدن غیرفعال در دستور کار است.

زرندی تصریح کرد: برنامه وزارتخانه در هدفگذاری توسعه روابط تجاری با 15 کشور همسایه هند و چین را امسال نیز با اولویت افزایش توان صادراتی دنبال می کنیم.

وی افزود: در حوزه صنعت فعال سازی واحدهای تعطیل، فعال سازی ظرفیت خالی واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کنند و تکمیل واحدهای نیمه تمام در اولویت قرار دارد.

زرندی با تأکید بر اینکه توسعه صنعت و‌ معدن با توسعه فناوری ممکن است، بیان کرد: موضوع انقلاب چهارم صنعتی به عنوان یک تحول از سال گذشته شکل گرفت و به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در حوزه صنعت امسال توجه داریم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با یادآوری اینکه با پارادوکس نقدینگی در کشور مواجهیم، تصریح کرد: در ساختار معاونت طرح و برنامه وزارتخانه دفتر تامین مالی را تعبیه کردیم و به دنبال روش‌های نوین تامین مالی از جمله تامین مالی از طریق بورس هستیم.

زرندی اضافه کرد: امسال کمبود نقدینگی در تولید و افزایش نقدینگی در بازار را با استفاده از پل بازار سرمایه و‌ بورس جبران می کنیم.

وی با اعلام اینکه زمینه ورود ۱۰۰ شرکت صنعتی و‌ معدنی را به بورس برای تامین مالی فراهم می کنیم، گفت: ۱۴۵۰ میلیارد تومان از سه شرکت بزرگ در همین مدت انتشار اوراق داشتیم که موفق شده اند از بازار سرمایه، تامین مالی شوند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: در سه ماهه امسال ۱۷ درصد انتشار اوراق بخش صنعت و‌ معدن در بورس رشد داشته است، همچنین 500 شرکت بزرگ برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده اند که برای ۱۴۸ شرکت پذیرش انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول