اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنبش النجباء: موضوع سلاح امری داخلی است و مطرح شدن آن از جانب آمریکا عجیب است

جنبش النجباء عراق با اشاره به اینکه موضوع سلاح و انحصار آن در دست دولت موضوعی داخلی و حاکمیتی است، مطرح شدن این موضوع از سوی طرف آمریکایی را امری عجیب دانست.

جنبش النجباء: موضوع سلاح امری داخلی است و مطرح شدن آن از جانب آمریکا عجیب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش النجباء عراق به مطرح شدن موضوع سلاح و انحصار آن در دست دولت از سوی طرف آمریکایی واکنش نشان داد.

این جنبش تأکید کرد که این موضوع یک مسئله داخلی و حاکمیتی است و عجیب است که طرف آمریکایی أن را مطرح کند.

طبق گزارش شبکه المیادین، النجباء همچنین هشدار داد که هر گونه سهل‌انکاری در چنین اموری در برابر هر طرف خارجی، زمینه را برای دخالت‌های خارجی فراهم می‌سازد.

این جنبش از نخست‌وزیر عراق نیز خواست تا اقدامات بازدارنده‌ای علیه نیروهای اشغالگر ترکیه به منظور حفاظت از خاک عراق اتخاذ کند.

النجباء همچنین بر ضرورت اقدام برای اخراج همه نیروهای بیگانه و تعطیلی تمامی پایگاه‌های خارجی در خاک عراق تأکید کرد.

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از  پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نُه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول