اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

وضعیت قرمز 6 استان در مصرف برق

کارشناس مدیریت مصرف توانیر گفت: خروجی نقشه روزانه مصرف برق کشور نشان داد که هم اکنون 6 استان و دو کلانشهر در وضعیت قرمز و 15 استان و 3 کلانشهر در وضعیت زرد قرار دارند.

وضعیت قرمز 6 استان در مصرف برق

مصطفی نوری کارشناس مدیریت مصرف توانیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن بیان وضعیت مصرف برق در کشور، گفت: انتشار نقشه مصرف برق امروز 31 خرداد 99 نشان داد که در حال حاضر 6 استان و دو کلانشهر در وضعیت قرمز و 15 استان و 3 کلانشهر در وضعیت زرد قرار دارند.

نوری، در تشریح وضعیت استان‌های قرمز، اظهارداشت: هم اکنون استان های خراسان رضوی، سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام و سیستان بلوچستان و کلانشهرهای مشهد و اصفهان در محدوده قرمز مصرف قرار دارند.

وی از هموطنان ساکن در مناطق یاد شده خواست تا با کاهش تنها 10 درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز کمک کنند.

این کارشناس مدیریت مصرف توانیر، همچنین یادآور شد: هموطنان با این اقدام می‌توانند امکان بهره‌مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز به مداومی به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.

وی، همچنین با بیان این که هم اکنون 15 استان و 3 کلانشهر در وضعیت زرد قرار دارند، تصریح کرد: در حال حاضر استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، البرز، قم، مرکزی، همدان، خوزستان، بوشهر، فارس، کرمان و هرمزگان و کلانشهرهای تبریز، اهواز و شیراز در وضعیت زرد مصرف برق قرار دارند.

نوری، گفت: هموطنان ساکن در این مناطق نیز می توانند تنها با کاهش 5 درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.
کارشناس مدیریت مصرف توانیر، خاطرنشان کرد: که همه هموطنان با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد 24 و استفاده از دور کند در کولرهای آبی است می توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض خود تاثیربسزایی دااشته باشند.
نوری در پایان اذعان داشت: همچنین عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی ،اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول