اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

سرنگونی پهپاد آمریکایی و موشک‌باران عین الاسد حضور ایران در ونزوئلا را به دنبال داشت

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اسقاط پهپاد آمریکایی واقعه‌ای نیست که در طول یکسال گذشته در حوزه‌های نظامی امنیتی و سیاسی بی تاثیر باشد، گفت: سلسله اقداماتی چون سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا، تهاجم موشکی به پایگاه عین‌اسد و ارسال ماهواره به فضا توانست حضور جمهوری اسلامی ونزوئلا را به دنبال داشته باشد.

سرنگونی پهپاد آمریکایی و موشک‌باران عین الاسد حضور ایران در ونزوئلا را به دنبال داشت

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به سالگرد اسقاط پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی توسط سپاه، اظهار داشت: این واقعه اتفاق شگرفی بود که بخش قابل توجهی از جامعه نظامی بین الملل را متعجب کرد و بسیاری از سیاسیون دنیا را مبهوت ساخت.

وی افزود: شاید کسی تصور نمی کرد که هواپیمای فوق مدرن که تعداد اندکی از آن به پرواز در آمده و ادعا شده بود که رادار گریز است توسط پدافند بومی جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار گیرد.

صدرالحسینی با بیان اینکه این اتفاق واقعه‌ای نیست که در طول یکسال گذشته در حوزه‌های نظامی امنیتی و سیاسی بی تاثیر باشد، گفت: علی‌رغم سانسور خبری این تاثیرات توسط رسانه‌های بزرگ اما شکسته شدن هیمنه نظامی آمریکا توانست تاثیرات شگرفی را در حوزه داخلی آمریکا و حوزه منطقه‌ای ایجاد کند.

وی افزود: فراموش نمی‌کنیم که پس از این اقدام شجاعانه که در بالاترین سطح کارشناسی نظامی محسوب می شود، برخی از کشورهای خریدار تسلیحات پدافندی رژیم آمریکا خرید خود را متوقف کرده و به تحلیل این اتفاق پرداختند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: حتی برخی کشورهای منطقه برای از نزدیک دیدن چگونگی عملکرد پدافند هوایی بومی جمهوری اسلامی ایران درخواست‌هایی را داشتند که به برخی از آنها لبیک گفته شد.

صدرالحسینی با بیان این که در حقیقت شکسته شدن هیمنه نظامی آمریکا که چتر این هیمنه بر همه حرکت ها و تحرکات آمریکا در دنیا نقش اساسی داشت، توانست افول آمریکا را تسریع ببخشد، اظهار داشت: پس از این اقدام تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران متوقف شد و ما توانستیم در سایه این اقدام شجاعانه برنامه‌ریزی های راهبردی برای ورود به حیاط خلوت آمریکا و مناطق ممنوعه‌ای که اعلام کرده بود داشته باشیم.

وی در همین راستا افزود: نباید فراموش کنیم که موضوع حرکت کشتی‌های حامل بنزین جمهوری اسلامی به سمت ونزوئلا در سایه این اقدام بزرگ و شجاعانه و اقداماتی در راستای حضور جمهوری اسلامی ایران در فضا صورت گرفت.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: اقداماتی چون سرنگونی هواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریکا، تهاجم موشکی به پایگاه عین‌اسد و حضور جمهوری اسلامی ایران در فضا به عنوان یکی از کشورهایی که توانست به وسیله موشک ماهواره بر بومی ماهواره خود را در فضا قرار دهد، سلسله اقداماتی بود که توانست حضور جمهوری اسلامی ونزوئلا را به دنبال داشته باشد.

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه مجموعه این اقدامات شکست نظامی، سیاسی و امنیتی آمریکا بود، خاطرنشان کرد: البته تاثیرات داخلی آن این بود که بخش‌هایی از مردم آمریکا که به واقعیت این موضوع توسط رسانه‌ها پی بردند و متوجه شدند که شعارهایی که در خصوص قدرت و حضور آمریکا در اقصی نقاط دنیا داده می‌شد، محل سوال است و جمعیت‌های ضد جنگ آمریکا برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی به وطنشان فعال شدند.

وی افزود: از آن تاریخ به بعد شرایط آمریکا در منطقه بسیار متزلزل شد و این خود باوری که در داخل کشور ایجاد شد برای تبدیل قدرت جمهوری اسلامی ایران از منطقه‌ای و بین المللی محسوب می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول