اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از آمار نگران‌کننده طلاق در سال 98 تا ماجرای فساد مالی در شهرداری گندمان

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری و اعضای شورای قضایی استان در نشست خبری، گزارشی از اهم اقدامات خود در سال 98 ارائه دادند.

از آمار نگران‌کننده طلاق در سال 98 تا ماجرای فساد مالی در شهرداری گندمان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نشست خبری رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری و اعضای شورای قضایی استان با خبرنگاران پیش از ظهر امروز برگزار شد.

در این نشست، رئیس کل دادگستری، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل زندان‌ها، بازرس کل استان، مدیرکل پزشکی قانونی، دادستان مرکز استان و نماینده سازمان ثبت اسناد و املاک گزارشی از اهم اقدامات خود در سال 98 ارائه دادند.

ثبت 1852 مورد شکایت در سامانه رسیدگی به شکایات

علی احمدی در این نشست با بیان اینکه سازمان بازرسی اصل را بر سلامت مدیران و کارمندان دولت گذاشته است، گفت: در سال گذشته 34 مورد بازرسی برنامه‌ای از طریق استقرار تیم متخصص در دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری از انجام 14 برنامه بازرسی از ابتدای سال 99 تا کنون خبر داد و افزود: یکی از بازرسی‌ها مربوط به نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا بوده است.

وی اظهار کرد: یک‌هزار و 852 مورد شکایت در سامانه رسیدگی به شکایات ثبت و بررسی شد.

احمدی از نظارت بر توزیع کالاهای اساسی بین مردم خبر داد و افزود: با نظارت‌های سرزده عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 145 میلیارد تومان از معاملات دولتی و بیش از 500 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی در سال 98 مورد نظارت بازرسان قرار گرفته است.

تنظیم 182 گزارش تخلفات اداری در استان

وی از تنظیم 369 مورد گزارش در سال گذشته خبر داد و افزود: 182 مورد گزارش تخلفات اداری برای مدیران و کارمندان تنظیم شده است.

احمدی در خصوص فراوانی جرائم در نظام اداری استان گفت: این جرائم به ترتیب تضییع حقوق بیت‌المال، جعل و اختلاس، گزارش خلاف واقع و .... هستند.

800 زندانی گواهی‌نامه مهارت دریافت کردند

حمیدرضا حیدری نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی سازمان زندان‌ها در استان گفت: 458 دوره آموزشی احکام و اخلاق در زندان‌ها برگزار شد و 3 هزار و 778 زندانی در فعالیت‌های فرهنگی زندان شرکت داشتند.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک‌هزار و 496 زندانی در دوره‌های اشتغال و حرفه‌آموزی شرکت کردند، افزود: برای 800 نفر گواهی‌نامه مهارت فنی و حرفه‌ای صادر شد.

وی عنوان کرد: ورود افراد به زندان‌های استان در سال 98، 4درصد نسبت به سال 97 کاهش داشته است.

حیدری با بیان اینکه یک‌هزار و 90 زندانی از شرایط آزادی مشروط، عفو و ... استفاده کردند، اظهار کرد: 4هزار و 643 زندانی در سال 98 به مرخصی رفتند.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری از آزادی 112 زندانی جرائم غیرعمد در استان خبر داد و افزود: یک‌هزار و 330 مورد کمک مؤمنانه به خانواده زندانیان صورت گرفت.

هیچ زندانی مبتلا به کرونایی در استان نداریم

وی به انجام اقدامات مرتبط با بهداشت و درمان در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: هیچ موردی از کرونا در زندان‌های چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.

حیدری مجرمان مرتبط با مواد مخدر را پرتعدادترین افراد در زندان عنوان کرد و افزود: جرم سرقت، جرم علیه اشخاص و محکومیت‌های مالی از دیگر جرم‌های پرتعداد در میان زندانیان است.

بازرسی از 2423 واحد صنفی در سال98

محمدرضا عمرون در این نشست با بیان اینکه 7هزار و 105 پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است، گفت: از این تعداد به 7هزار و 40 مورد رسیدگی شده و متخلفان به پرداخت 26 میلیارد و 500 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده‌اند.

وی اظهار داشت: در سال 98، 441 اکیپ گشت‌ مشترک دو هزار و 423 واحد صنفی را بازرسی کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضبط 21 خودروی حامل کالای قاچاق افزود: قاچاق کالا در سال 98 نسبت به سال 97، 27 درصد رشد داشته است.

کاهش میانگین زمان صدور نظریات در پزشکی قانونی استان

علی سامان‌پور در این جلسه گفت: در معاینات سالن تشریح توانستیم میانگین زمان صدور نظریات را با افزایش کیفیت کار کاهش دهیم.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر 90 درصد کمیسیون‌های نوبت دوم که قبلا در استان‌های هم‌جوار انجام می‌شد، در همین استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جذب پزشک بورسیه در مراکز شهرستانی افزود: 6هزار و 231 ساعت دوره آموزشی برای کارکنان پزشکی قانونی استان برگزار شد.

سامان‌پور در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از حوادث مختلف در استان عنوان کرد: در سال 98 با افزایش 70 درصدی فوت ناشی از غرق‌شدگی در استان مواجه بودیم.

افزایش آمار خودکشی در دوماهه نخست سال99

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار مربوط به دوماهه نخست سال 99 گفت: در تعداد مصدومان ناشی از نزاع جسمانی و روانی و مصدومان تصادفات نسبت به مدت مشابه سال 98 افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مصدومان حوادث کار، گازگرفتگی و غرق‌شدگی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: تعداد موارد خودکشی یا مشکوک به خودکشی در دوماهه نخست امسال افزایش را نشان می‌دهد.

ثبت 1427 طلاق در استان در سال 98

در ادامه نشست خبری معاون سازمان ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری از انجام 4 هزار و 255 عملیات ثبتی در سال 98 خبر داد و گفت: در سال گذشته 6 هزار و 992 مورد ازدواج و یک‌هزار و 427 مورد طلاق در استان ثبت شده است.

عزم دستگاه قضا در برخورد با زمین‌خواری

در پایان عبدالرضا علیمحمدی در خصوص زمین‌خواری برخی دستگاه‌ها گفت: متاسفانه از نبود نظارت دستگاه‌ها بر زیرمجموعه رنج می‌بریم و چنانچه سازمان‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند زمین‌خواری به حداقل خواهد رسید.

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عزم ما برای زمین‌خواری به ویژه در اراضی ملی و منابع طبیعی جدی است.

دستگیری 5 نفر در پرونده شهرداری و شورای شهر گندمان

وی در خصوص دستگیری اعضای شورای شهر و شهردار در بخش گندمان توضیح داد: گزارشی از سازمان بازرسی استان مبنی بر ارتشا و سواستفاده‌های مالی در بخش گندمان واصل شد.

علیمحمدی ادامه داد: با توجه به مدارک موجود ابتدا دو تن از اعضای شورای اسلامی بخش گندمان بازداشت شدند و بعد از تحقیقات بیشتر شهردار و دو تن از کارمندان شهرداری هم با صدور قرار بازداشت موقت بازداشت شدند و در مجموع 5 نفر در این پرونده در بازداشت بسر می‌برند.

انتهای پیام/68023/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول