اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برای دفع‌پسماندهای صنعتی پرونده تشکیل شده است/ به مسائل زیست محیطی حساسیم

دادستان قزوین در ارتباط با موضوع دفع پسماندهای صنعتی سایر استان‌ها در استان قزوین و احیای حقوق عامه در این زمینه، گفت: پیگیری‌های لازم انجام شده و علاوه بر تشکیل پرونده و تعقیب اشخاص حقیقی و حقوقی در ارتباط با آن، پیگیری‌های لازم برای اصلاح امور نیز صورت گرفته است.

برای دفع‌پسماندهای صنعتی پرونده تشکیل شده است/ به مسائل زیست محیطی حساسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی دادستان مرکز استان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز با حضور رئیس کل دادگستری و بازرس کل استان و در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: احیای حقوق عامه یکی از رئوس برنامه تحول در قوه قضائیه است که با جدیت پیگیری می‌شود و در استان قزوین نیز برنامه‌های زیادی داریم.

دادستان قزوین حفظ کرامت انسانی افراد چه در مراجعه به دستگاه قضایی چه در مورد اخبار پرونده‌ها در رسانه‌ها را بسیار مهم و با اهمییت توصیف کرد و از رسانه‌ها خواست تا در این زمینه یاور دستگاه قضایی باشند.

محمد قاسمی با اشاره به حواشی پیش آمدهٔ اخیر در ارتباط با پرونده هفت‌سنگان نیز گفت: همواره دغدغهٔ ما در ارتباط با پرونده هفت‌سنگان همین موضوع پرهیز از ایجاد حاشیه بود که متأسفانه در چند هفته گذشته نمونه‌های آن را مشاهده کردیم.

وی افزود: هیچ کس غیر از قاضی پرونده از صدور رأی و محتوای آن اطلاعی ندارد و با وجود آنکه در مورد پرونده هفت‌سنگان هنوز چیزی اعلام نشده است، گمانه‌زنی برخی سبب‌ساز حواشی شد که شاهد آن بودیم.

این مقام قضایی ایجاد حاشیه حول یک پرونده را زیان‌بار خواند و اظهار کرد: حاشیه‌سازی سبب غبارآلود کردن فضا می‌شود و ممکن است برخی متخلفان از این فضا سوءاستفاده کرده و تلاش کنند تخلفات خود را بپوشانند و از دست عدالت بگریزند.

دادستان قزوین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در ارتباط با موضوع دفع پسماندهای صنعتی سایر استان‌ها در استان قزوین و پیگیری حقوق عامه در این زمینه نیز عنوان کرد: ما در استان قزوین هم در زمینهٔ دفع پسماند خانگی و هم در زمینهٔ دفع پسماند صنعتی با مشکل مواجه هستیم و این موضوع پیچیدگی‌هایی هم دارد.

قاسمی افزود: پیشتر پسماندهای خارج از استان نیز به سایت‌ها و مراکز استان وارد و در استان دفع می‌شد که امروز این امر متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه در این ارتباط بررسی‌های کاملی صورت گرفته است عنوان کرد: امروز علاوه‌بر اینکه پرونده‌هایی در این باره تشکیل شده و هم اشخاص حقوقی و هم اشخاص حقیقی در این ارتباط تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، اقدامات لازم نیز برای اصلاح امور در جریان است.

دادستان قزوین تصریح کرد: در واقع علاوه بر تشکیل پرونده، از مراکز دفع پسماند نیز بازدیدهای میدانی به‌عمل آمده و زمان‌بندی لازم برای اصلاح وضعیت صورت گرفته و در جهت رفع مشکلات و اصلاح کارها نیز اقدام شده است.

قاسمی در پایان اظهار کرد: در مسیر احیای حقوق عامه این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم و همچنین حساسیت‌های لازم را در موضوعات زیست محیطی داریم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول