اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ظرفیت‌های فرهنگی بردسکن نیازمند حمایت بیشتر متولیان است

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و پتانسیل‌های موجود در این شهرستان، حمایت متولیان فرهنگی و نیز مدیران اجرایی در بردسکن باید بیش از این باشد.

ظرفیت‌های فرهنگی بردسکن نیازمند حمایت بیشتر متولیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت‌الاسلام هادی شکاری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبیلغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در این اداره برگزار شد، اظهار کرد: باید با ایجاد تعامل و همفکری با سایر ادارات فرهنگی برای رشد فعالیت‌های فرهنگی در بردسکن تلاش شود.

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن افزود: بردسکن دارای ظرفیت‌های فرهنگی است و باید از پتانسیل‌های موجود این شهر برای گسترش فعالیت‌ها بهره برد.

وی ایجاد انگیزه بین مردم به‌ویژه جوانان را امری ضروری خواند و گفت: توجه به جوانان و جمع کردن ایده‌های نخبه‌های بردسکن یکی از برنامه‌های دارای اولویت این اداره است.

شکاری با بیان اینکه در جذب جوانان و نخبه‌پروری فعالیت‌هایی در این شهرستان انجام شده، اضافه کرد: رشد و تقویت جایگاه دینی جوانان در این شهرستان در کنار دیگر دستگاه ‌های فرهنگی و حوزه علمیه امام صادق(ع) بردسکن از برنامه‌های این سازمان است.

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، دینی، اخلاق، ازدواج، سبک زندگی و نیز ارتباط با روحانیون و مداحان فعالیت دارد، تاکید کرد: همه نگاه‌ها در عرصه انقلاب دیده می‌شود و هرکسی با هر نگاهی که ذیل قانون اساسی تعریف می‌شود، هر فرد با تقید به تبعیت از رهبری و جایگاه ولایت دارد می‌تواند از خدمات سازمان تبلیغات اسلامی استفاده کند.

وی در خصوص اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی نیز با اعلام اینکه مردم باید خود پیگیر امور فرهنگی در شهرستان باشند، تصریح کرد: کار سازمان تبلیغات اسلامی تسهیلگری است نه تصدی‌گری، بنابراین، از آنجا که اعتبارات این اداره خیلی ناچیز است، هیچ راهی جز همراهی مردم و تشکل‌های مردمی با این سازمان برای اجرای برنامه‌ها نیست.

شکاری افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به برنامه‌ریزی که داشته است برای 60 روستای این شهرستان 58 روحانی اهم از بومی و اعزامی و نیز طرح هجرت در نظر گرفته، این در حالی است که بیش از 28 خانه عالم نیز در شهرستان وجود دارد.

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن یادآور شد: ظرفیت بردسکن در حوزه‌های مذهبی به گونه‌ای است که 24 هیأت مذهبی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت در راستای بهره‌گیری برای توسعه خدمت‌رسانی فرهنگی اقدام کرد و البته در این شهرستان کانون مداحان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت در راستای افزایش خدمات فرهنگی به جامعه بهره برد.

وی با اشاره به فعالیت شورای هیات مذهبی با برنامه‌ریزی بهتر و بیشتر، اظهار کرد: شورا باید در طول سال از ظرفیت هیأت‌های مذهبی که خود علاقمند کار فرهنگی هستند، استفاده برده و برنامه مختلفی را در طول سال برنامه‌ریزی کند.

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن در خصوص اقدامات این سازمان در گام دوم انقلاب با تقدیر از امام جمعه این شهرستان و ستاد نماز جمعه در بردسکن، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد تا نسبت به ارسال مدرسین گام دوم انقلاب به تمامی ادارات در بردسکن اقدام کرده، با تأمین مربی قرآنی خانه‌های قرآنی را در روستاهای این شهرستان گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی از اهداف برنامه‌های این سازمان است، گفت: هرچه تشکل‌های مردمی ارتباط آن‌ها با مجموعه تبلیغات اسلامی بیشتر باشد، برنامه‌های بهتر و بیشتری را می‌توان اجرایی کرد.

شکاری کمبود اعتبارات را از مشکلات این سازمان ذکر و بیان کرد: اخیرا در جلسه کمیته برنامه‌ریزی بردسکن این اداره را به جلسه دعوت نکرده بودند، با وجود اینکه نیاز است تا اعتبارات مختلفی به این سازمان برای اجرای مباحث فرهنگی تخصیص یابد.

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن ادامه داد: فرهنگ سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، ایجاد فضای مجازی پاک و سالم، ارتباط‌گیری با جوانان نسل چهارم انقلاب و ارتباط با مناطق آسیب‌پذیر از جمله برنامه‌هایی است که این سازمان در راستای تحقق گام دوم انقلاب برداشته است.

وی در خصوص موضوع امام محله نیز تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که موجب می‌شود خدمات اجتماعی با سرعت بیشتری در اختیار عامه مردم قرار گیرد، طرح امام محله است که با فعالیت یک امام محله در مسجد جوادالائمه بردسکن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با حضور نمازگزاران و به‌ویژه جوانان این منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

شکاری افزود: امام جماعت به عنوان امام محله‌ای نسبت به تولید محتوا و پیگیری مطالبات مردمی اقدام می‌کنند و در این راستا نیز با شناسایی افراد آسیب‌پذیر اجتماعی نسبت به توزیع بسته‌های معیشتی اقدام کرده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن ادامه داد: طرح امام محله رسیدگی به مشکلات مردم، شور و مشورت و نیز کمک به هم دیگر است.

وی تبیین نقشه اطلس فرهنگی بردسکن را یکی دیگر از برنامه‌های این اداره نام برد و بر ایجاد توسعه حداقل 5 منطقه دیگر با اولویت ایجاد طرح امام محله تاکید کرد.

شکاری شیوع ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: مطالبه‌گری در حوزه عدالت و مقابله با فساد اجتماعی، مردمی‌سازی تبلیغات، توجه به خانواده ایرانی، بهره‌گیری از فضای مجازی، رسانه‌ها و استفاده از مردم از جمله برنامه‌هایی است که این اداره در برنامه کاری دارد.

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن با بیان اینکه مبلغین همواره در تمامی مشکلات اجتماعی حضور داشته و نسبت به کمک‌رسانی با حضور بیش از ده‌ها طلبه در زمان سیل و نیز گروه‌های جهادی طلاب اشاره کرد و افزود: در زمان شیوع کرونا نیز مساجد به عنوان سنگری در بحث مقابله و ساماندهی در برنامه‌های پویش‌های مردمی برای توزیع مواد ضدعفونی فعال بود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: نگاه حاکمیتی بعضی از ادارات به حل مسائل موجب سلب نقش مردم شده است.

شکاری بیان کرد: یکی از سطوح حل آسیب اجتماعی به وجود آمدن شبکه تبلیغ مردمی بوده، همچنین ایجاد سازمان‌های مردم نهاد و توسعه فعالیت‌هایشان بازویی برای حل مسئله‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

نقش مؤثر روحیه انقلابی در حل مسائل اجتماعی

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن یکی از ریشه‌های آسیب اجتماعی را عدم شناخت کلان آسیب‌ها و برخورد جزئی و سلیقه‌ای دانست و بیان کرد: گاهی اوقات عدم شناخت درست از مسئله سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

وی در مورد نقش مردم در حل مسائل گفت: مردم در مواجه با کرونا به روحیه انقلابی خود برگشتند و این رویه سبب شد حل مشکلات آسان‌تر شود.

شکاری اظهار کرد: اگر با الگویی کار کنیم که مردم در حل مسائل اجتماعی روحیه انقلابی خود را باز پس گیرند می‌توانیم از توان آن‌ها در حل آسیب‌ها کمک بگیریم.

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن با اشاره به اینکه باید مردم را جدی بگیریم، افزود: انقلابی که مردم با خون خود آبیاری کردند هر جا از مردم فاصله بگیرد، شکست می‌خورد.

وی ساخت ساختمان اداری بردسکن را به واگذاری زمین از سوی مدیران مربوطه در این شهرستان نام برد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات چنانچه زمینی واگذار شود، با کمک‌های سازمان و خیرین این مجموعه عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

شکاری گفتمان‌سازی را رمز موفقیت نام برد و با اشاره به اینکه تعدادی از روحانیون در مدت زمان ویروس کرونا دچار آسیب شده بودند، با بسته‌های معیشتی، کمک مالی و معنوی فعالیت‌های آن‌ها از طریق فضای مجازی برقرار بود.

رئیس سازمان تبلیغات بردسکن به سفر اخیر مدیرکل این سازمان در تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به بردسکن اشاره کرد و افزود: زمان ورود مدیرکل به این شهرستان در زمانی واقع شد که نتوانیم از حضور اصحاب رسانه در برنامه‌های مدیرکل بهره‌برداری صورت گیرد.

وی وقف قرآنی و وقف در امور فرهنگی را امر ضروری نام برد و با دعوت از خیرین در این خصوص، گفت: در حال حاضر سه مؤسسه قرآنی در شهرستان فعال هسستند که بنا داریم با کمک این مؤسسات خانه‌های قرآنی را در سطح روستاها دایر کنیم.

شکاری ادامه داد: در حال حاضر 12 روحانی مستمر، دو روحانی هجرت ، سه روحانی هدایت و 35 روحانی بومی در شهرستان در مسائل فرهنگی با این سازمان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ 70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول