اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اعتیاد رتبه یک دلیل طلاق در بستان‌آباد/ 687 فقره پرونده چک‌های بلامحل با مبالغ کمتر از 200 میلیون ریال

رئیس دادگستری بستان‌آباد گفت: قطعی‌های آب و وضعیت اسفناک آسفالت در بستان‌آباد، ازجمله مواردی است که به‌عنوان مدعی‌العموم ورود شده است، اما هنوز نتیجه کامل و حل کامل مشکل از طرف مدیران حاصل نشده است.

اعتیاد رتبه یک دلیل طلاق در بستان‌آباد/  687 فقره پرونده چک‌های بلامحل با مبالغ کمتر از 200  میلیون ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی بستان‌آباد اصحاب رسانه را زبانه گویای جامعه خواند و از آنها به‌عنوان منعکس‌کننده مشکلات جامعه یاد کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه با پیگیری‌های مشکلات مردم موجبات رفع نواقص جامعه را فراهم می‌آورند.

فقر فرهنگی، عمده علت بالا رفتن پرونده‌های دادگاهی

علیزاده با اشاره به اینکه در این شهرستان دادگاه‌ها و دادسراها در طول سال 98 در حدود بیش از ۲۰ هزار پرونده مختومه انجام داده است، گفت: فقر فرهنگی عمده علت بالا رفتن پرونده‌های دادگاهی است و هر وقت مساجد پر باشند. دادگاه‌ها خلوت می‌شوند.

رئیس دادگستری بستان‌آباد فرهنگ‌سازی دینی را عمده رسالت خبرنگاران در پایین آمدن جرم و جنایات در جامعه عنوان کرد.

علیزاده از اجرایی شدن ابلاغ‌های الکترونیکی در شهرستان بستان‌آباد اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر در شهرستان بستان‌آباد  ۸۶ درصد ابلاغ‌ها الکترونیکی هستند که این رویه علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت مردم و دادگستری، موجب حفظ آبروی مردم شده است.

اعتیاد رتبه یک دلیل طلاق در شهرستان بستان‌آباد

رئیس دادگستری بستان‌آباد به افزایش میزان پرونده‌های وارده طلاق در سال 99 نسبت به سال قبل اشاره و تصریح کرد: متاسفانه سن طلاق شهرستان پایین آمده و میزان بالای طلاق در دوران نامزدی در این شهرستان نگران‌کننده است.

علیزاده در ادامه اعتیاد را عمده دلیل طلاق در این شهرستان بیان کرد و گفت: فرزندآوری پایین و فرزندسالاری ریشه اصلی بروز طلاق است.

رکود اقتصادی جامعه موجب رشد پرونده‌های دادگستری

رئیس دادگستری بستان‌آباد آمار چک‌های بلامحل با مبالغ کمتر از 200 میلیون ریال در این شهرستان را بیش از 687 فقره عنوان کرد و یادآور شد: وضعیت اسفناک اقتصادی در جامعه را موجب بالا رفتن این قبیل از پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف شده است.

علیزاده در ادامه سرقت، درگیری در جامعه، توهین به اشخاص، تصادفات، تخریب اموال، فروش مال غیر، تصرف زمین‌ها و اموال دیگران، رانندگی بدون گواهینامه، کلاهبرداری و خیانت در امانت را جزو ۱۰ جرم اول این شهرستان برشمرد.

وی همچنین اثبات مالکیت، مطالبه متفرقه وجه، مطالبه وجه چک، مطالب خسارت تاخیر، احضار از پرداخت هزینه دادسرای، خلعیت، اعلان بطلان معامله، طلاق به درخواست زوجه، مطالبه خسارت را نیز از عمده پرونده‌های شعبه‌های حقوقی برشمرد.

خبرنگاران با جدیت مشکلات مردمی را پیگیری کنند

رئیس دادگستری بستان‌آباد با اشاره به اینکه انتظار می‌رود قصد خبرنگار از خبرنگاری، اصلاح امور باشد نه تخریب فرد یا سازمان تاکید کرد،  لازم است خبر با واقعیت منطبق باشد و امانت خبری رعایت شود.

وی تاکید کرد: از خبرنگاران انتظار می‌رود در مورد مشکلات مردمی پیگیری‌های اساسی انجام دهند.

رئیس دادگستری بستان‌آباد در ادامه متذکر شد: حیف و میل اموال دولتی، تصرف زمین‌های ملی، تغییر کاربری اراضی، چرای غیرمجاز مراتع ملی، ازجمله مواردی است که دادگستری ورود کرده است.

علیزاده همچنین خاطرنشان کرد: قطعی‌های آب و وضعیت اسفناک آسفالت در بستان‌آباد، ازجمله مواردی است که به‌عنوان مدعی‌العموم ورود شده است، اما هنوز نتیجه کامل و حل کامل مشکل از طرف مدیران حاصل نشده است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول