اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان‌جنوبی در عطش کم‌آبی/ سایه سنگین بی‌آبی در ۴۰۰ روستای استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از آبرسانی سیار به بیش از ۴۰۰ روستای استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۲۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان آب پایدار ندارند و امیدواریم آبرسانی به این روستاها به‌تدریج محقق شود.

خراسان‌جنوبی در عطش کم‌آبی/ سایه سنگین بی‌آبی در ۴۰۰ روستای استان

حسین امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با بیان اینکه در راستای پایدارسازی و مدیریت منابع آبی استان برنامه‌های متعددی در دستور قرار دارد، اظهار داشت: این اقدامات شامل اصلاح، نشت‌یابی و رفع نشت شبکه‌های توزیع است.

وی با اشاره به اینکه اخذ مجوز‌های چاه جدید و افزایش حجم ذخیره‌سازی با احداث مخازن آب جرو برنامه‌های ما است، بیان داشت: با توجه به اینکه امسال تابستان گرم‌تری در راه است باید در مصرف آب، بیشتر صرفه‌جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در خصوص تأمین آب شرب مردم در فصل تابستان و جیره‌بندی آب، مرح کرد: با تلاش برای پایدارسازی منابع و همراهی مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب در شهرها، امیدواریم مشکلی برای تأمین آب شرب شهروندان در فصل تابستان پیش نیاید.

تسکین درد بی‌آبی با تانکر

امامی تصریح کرد: دو دهه خشکسالی در استان داریم و تمام مناطق خراسان‌جنوبی تحت تأثیر خشکسالی است اما تلاش کرده‌ایم که میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف استان را کاهش دهیم.

وی از آبرسانی سیار به بیش از ۴۰۰ روستای استان خبر داد و مطرح کرد: از این تعداد، ۱۲۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان آب پایدار ندارند و امیدواریم آبرسانی به این روستاها به‌تدریج محقق شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه تأمین آب پایدار ۵۰ روستا در برنامه امسال قرار دارد، عنوان کرد: همچنین ۷۷ روستای دیگر نیز تا پایان سال آینده از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

امامی عنوان کرد: ۳۵ درصد هدررفت واقعی آب در روستاهای استان وجود دارد که اگر جلوی هدررفت گرفته شود و شبکه‌های فرسوده رفع عیب شود نیز مقداری در بحث آب استان صرفه‌جویی خواهد شد.

آبیاری درختان باغات و مزارع با آب آشامیدنی

وی از مصرف آب لوله‌کشی برای آبیاری مزارع و باغات ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه مردم در برخی از روستا‌ها از آب لوله‌کشی برای آبیاری درختان و باغ‌های خود استفاده می‌کنند که این موضوع نگرانی برای کمبود آب در روستا‌ها را تشدید می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب در استان در پی شیوع کرونا خبر داد و بیان داشت:  درماه‌های اسفند و فروردین مصرف آب در استان یک میلیون مترمکعب افزایش داشت و از ابتدای اردیبهشت‌ماه نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل این مصرف ۱۳ درصد افزایش یافته است.

امامی خاطرنشان کرد: براساس سند سازگاری با ک‌ آبی، کسری مخزن استان در برنامه ششم توسعه صفر و جبران می‌شود و در  افق بلندمدت اضافه برداشت سال‌های قبل را نیز جبران خواهیم کرد.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول