اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ضعف مطالبه‌ گری، ایلام را همچنان در محرومیت نگاه داشته است

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم توجه کافی به استان ایلام در سال‌های گذشته و همچنین ضعف مطالبه گری باعث شده است که استان ایلام در محرومیت نگاه داشته شود.

ضعف مطالبه‌ گری، ایلام را  همچنان در محرومیت نگاه داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل و مدیران کمیته امداد ایلام، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از فقر و محرومیت کشور متاثر از ساختار غلط و بیمار اقتصاد کشورمان است که باعث شده فرهنگ کار و تلاش در کشور تضعیف شود.

وی افزود: مشکلات فقر مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست و دستگاه‌های خاصی را هم نمی‌توان عامل آن برشمرد؛ امیدواریم وضعیت اقتصادی کشورمان به سمتی برود که شاهد کاستن از جمعیت نیازمندان و مددجویان کمیته امداد باشیم.

نماینده مردم استان ادامه داد: از آن جایی که مشکل عمده مسکن نیازمندان این استان، مربوط به مشکل زمین است امیدواریم برای رفع این مهم با کمک دستگاه‌های مختلف چاره اندیشی شود.

ضعف مطالبه گری در استان

وی افرود: عدم توجه کافی به استان ایلام در سال‌های گذشته  و همچنین ضعف مطالبه گری باعث شده است که استان ایلام همچنان در محرومیت نگاه داشته شود. 

فلاحی تصریح کرد: به دلیل وجود بخش عمده‌ای از ذخایر نفت و گاز کشور در استان ایلام، از لحاظ  قانونی باید سهم مشخصی از درآمدهای نفت و گاز صرف توسعه استان و کمک به فقرا و نیازمندان استان شود.

وی بیان داشت: در زمینه رفع فقر از استان ایلام نباید صرفاً نگاه‌ها به سمت دولت باشد بلکه در این زمینه باید پروتکل‌های جدید ایجاد کنیم و مردم را در زمینه کاستن از میزان فقر وارد عرصه کنیم.

استفاده از توان مردم و نیکوکاران برای کاهش فقر

فلاحی اظهار کرد: کمیته امداد در راستای کاهش فقر و کمک به نیازمندان استان بیشتر از گذشته از توان مردم و نیکوکاران استفاده کند و از ظرفیت ایلامی‌های نیکوکار و توانمند ساکن استان‌های دیگر هم بهره گیری کند.

قنبر موسی‌نژاد مدیر کل کمیته امداد استان ایلام  نیز در این دیدار، گفت: توسعه و پیشرفت استان ایلام و محرومیت زدایی از این استان نیازمند نهادینه شدن فرهنگ کار، تولید و فراهم شدن زمینه چنین رویکردی است.

وی افزود: اشتغال گریزی و تمایل به دریافت کمک‌های بلاعوض یکی از مشکلات در زمینه خدمت رسانی به مددجویان این استان است که باید تلاش شود چنین رویکردی در استان تغییر کند.

تامین منابع مردمی توسط استان‌های دیگر

مدیر کل کمیته امداد استان اظهار کرد: به خاطر سطح محرومیت‌ها در استان ایلام، منابع و کمک‌های مردمی به این نهاد محدود و جوابگوی سطح نیازهای استان نیست؛ به این خاطر بخش عمده منابع مردمی این استان از طریق استان‌های دیگر تامین می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم از ظرفیت مجلس و نمایندگان در زمینه کاهش محرومیت‌های این استان به خوبی استفاده شود و وضعیت استان تغییر کند.

85 درصد مشاغل ایجاد شده منجر به کسب درآمد و تولید می‌شود

قنبر موسی‌نژاد بیان داشت: بیش از 85 درصد مشاغلی که توسط کمیته امداد این استان ایجاد شده پایدار بوده و منجر به کسب درآمد و تولید شده‌اند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مشاغلی که توسط کمیته امداد برای نیازمندان استان ایجاد شده مشاغل خرد و خانگی بوده و خانواده نیز از چنین مشاغلی استقبال بیشتری به عمل آورده‌اند.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول