اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عمره مفرده در ذی‌القعده تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود

با وجود اینکه وضعیت حج تمتع همچنان از سوی سعودی‌ها اعلام نشده است، پادشاه عربستان از استمرار تعلیق عمره مفرده در ذی‌القعده تا اطلاع ثانوی خبر داد.

عمره مفرده در ذی‌القعده تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، وضعیت حج تمتع همچنان از سوی سعودی‌ها مشخص ‌نشده است و متولیان حرمین شریفین نیز با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و‌نزدیک شدن به آغاز اعزام زائران به حج تمتع، همچنان ترجیح می‌دهند که سکوت اختیار کرده و درباره وضعیت حج تمتع سال جاری تعیین تکلیف نکنند.

با این وجود سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از عدم برپایی عمره مفرده و زیارت مسجدالحرام در ذی العقده تا اطلاع ثانوی خبر داده است.

بر همین اساس، به دستور پادشاه سعودی همچنان برگزاری عمره مفرده در حالت تعلیق است، البته وضعیت کرونا هر هفته بررسی می‌شود و در صورت مناسب بودن وضعیت، عمره مفرده برقرار خواهد شد. 

علاوه بر این، تمام پروازهای بین‌المللی عربستان لغو شده و به این ترتیب نه تنها مرزهای زمینی و دریایی، بلکه مرزهای هوایی عربستان نیز همچنان بسته است.

همچنین منع تردد از ساعت ۶ صبح یکشنبه ۲۹ شوال در عربستان برداشته می‌شود و افراد می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک به فعالیت روزانه بپردازند. البته همچنان تجمع افراد بالای۵۰ نفر ممنوع است. 

به گزارش فارس، وضعیت حج تمتع قرار بود تا ۲۹ شوال از سوی سعودی‌ها به صورت رسمی اعلام شود، اما همچنان از سوی هیچ منبع رسمی درباره برپایی یا لغو حج تمتع امسال اطلاع‌رسانی نشده است. همچنین خبری از برگزاری جلسه پادشاه سعودی درباره لغو حج تمتع ۱۴۴۱ نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول