اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استاندار «سقطری» در دولت «هادی»، ائتلاف سعودی را خائن به یمنی‌ها خواند

استاندار جزیره سقطری در جنوب یمن تسلط شبه نظامیان تحت حمایت امارت بر این جزیره را نتیجه خیانت ائتلاف سعودی خواند.

استاندار «سقطری» در دولت «هادی»، ائتلاف سعودی را خائن به یمنی‌ها خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، استاندار استان سقطری یمن بی‌اعتنایی ائتلاف سعودی به تسلط شورای انتقالی جنوب یمن (شبه نظامیان تحت حمایت امارات) بر جزیره راهبردی «سقطری» را خیانت خواند و بر آزادی قریب الوقوع این استان تاکید کرد.

فرماندهی شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت علنی امارات عربی متحده است، روز شنبه از تسلط بر پادگان‌های نیروهای دولت مستعفی یمن (مورد حمایت عربستان سعودی) در جزیره «سقطری» واقع در جنوب یمن خبر داد و اعلام کرد که این منطقه را به صورت خودمختار اداره می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «رمزی احمد سعید محروس» استاندار استان سقطری یمن، ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان را  به باد انتقاد گرفت و گفت که این استان از سوی کسانی که انتظار حمایت از آنها می‌رفت، مورد خیانت قرار گرفت.

وی تاکید کرد: «مجمع الجزایری که از اهمیت تاریخی فوق العاده ای برخوردار بود، در نتیجه تسلط نیروهای شورای انتقالی جنوب بر مواضع نیروهای دولت (مستعفی) منصور هادی در معرض هرج و مرج کامل قرار دارد».

محروس گفت: «نیروهای شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات هستند در هفته‌های گذشته به پادگان‌ها و نهادهای دولتی هجوم بردند و آنجا را به تصرف خود درآوردند. سپس صبح جمعه هم به شهر حدیبو پایتخت استان حمله کردند و پادگان‌های دولتی و زرادخانه‌های بزرگ سلاح آنجا را به کنترل خود درآوردند و اداره امنیت و اداره استان را با زور سلاح به دست گرفتند.

استاندار سقطری با بیان اینکه این استان هرگز پذیرای شبه نظامیان تبهکار و حامیان آنها نخواهد بود، گفت: «اهالی سقطری هرگز سرزمین خود را تسلیم نخواهند کرد. هیچ وجب از خاک سقطری تحت اشغال نخواهد رفت و سقطری آزاد و سربلند برای همه مردم شریف آن باقی خواهد ماند».

او افزود: «ما و اهالی سقطری مورد خیانت و سکوت شک برانگیز کسانی قرار گرفتیم که انتظار یاری و پشتیبانی از آنها داشتیم و اینکه در کنارمان باشند؛ از همین رو ما از قدرت و صلابت خود و همچنین از عدالت آرمان‌هایمان و حق آشکار و روشن خود کمک می‌طلبیم».

گزارش‌های اخیر رسانه‌های عربی از یمن هم حاکی از این بوده است که عربستان سعودی به کمک شورای انتقالی تحت حمایت امارات برای غلبه بر مابقی نهادهای تحت حکومت منصور هادی آمده است و موج جدید حملات علیه دولت مستعفی یمن از سوی ریاض مدیریت می‌شود.

سقطری تاکنون بارها شاهد تلاش‌های گروه‌های مسلح تحت حمایت امارات برای تسلط بر تاسیسات حیاتی آنجا بوده است؛ گروه‌هایی از نیروهای دولت مستعفی منصور هادی هم تحت حمایت شورای انتقالی جنوب که خواهان جدایی جنوب یمن از شمال آن است در آنجا دست به شورش می‌زدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول