اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

لزوم تغییر فرآیند پرداخت پول گندمکاران/ کیفیت مبنای پرداخت‌ها باشد

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس با اشاره به کیفیت مرغوب گندم و آرد این منطقه نسبت تمام کشور، گفت: پیشنهاد ما تعیین نرخ و پرداخت پول گندمکاران بر اساس کیفیت محصول صورت بگیرد.

لزوم تغییر فرآیند پرداخت پول گندمکاران/ کیفیت مبنای پرداخت‌ها باشد

به  گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، رضا آریان‌پور صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه در حاشیه بازدید از چند کارخانه و بنگاه اقتصادی بخش خصوصی با اشاره به اینکه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در کشور در حوزه امنیت غذایی مردم نقش مهمی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: با توجه اقلیم و نوع خاک شهرستان کلاله بهترین کیفیت را در میان گندم‌های منطقه دارد و به یک برند ملی برای ما تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه آرد شهرستان کلاله با ایجاد 55 اشتغال مستقیم و 200 نفر شغل غیرمستقیم گام بزرگی برای اشتغال در شهرستان ایجاد کرده است، افزود: بالغ بر 95 درصد آرد این واحد تولیدی نیز به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تداوم خرید تضمینی گندمکاران گلستانی و پرداخت به موقع مطالبات آنها، خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت و مرغوبیت آرد شهرستان کلاله انتظار ما این است که اداره صمت نسبت به تکمیل زنجیره تولید و اشتغال به وسیله جذب سرمایه‌گذاران در حوزه توسعه صنایع غذایی از جمله انواع نان صنعتی، کیک، بیسکوییت و ... اقدام لازم را صورت دهد.

به نژادی و معرفی ارقام پربازده در دستور کار جهاد کشاورزی

آریان‌پور با اشاره به زیر کشت رفتن بیش از 100 هکتار زمین مزروعی برای تولید گندم در شهرستان کلاله و پیش‌بینی تولید بیش از 300 هزار تن برداشت محصول، ادامه داد: لازم است اداره کل جهاد کشاورزی ضمن به نژادی و معرفی ارقام پربازده به کشاورزان در مسیر اقتصادی کردن تولید، کاهش هزینه‌ها، توسعه و تعمیم یافته‌های علمی و فنی اقدام کند.

وی میزان تولید گندم در منطقه شرق استان گلستان شامل چهار شهرستان کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه را بالغ بر 6 هزار تن در سال دانست و گفت: به همین منظور ضرورت به ایجاد مرکز تحقیقات محصولات راهبردی گندم و کلزا در شرق استان گلستان احساس می‌شود.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهادی مبنی بر تغییر روش پرداخت قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان، اضافه کرد: با توجه به کیفیت بالای گندم و آرد شهرستان کلاله باید تفاوتی میان قیمت آن با سایر گندم و آرد وجود داشته باشد و به نظر بنده پرداخت‌ها باید براساس کیفیت محصول ساماندهی شود.

لزوم تامین امنیت شغلی پرسنل مراکز خرید گندم

آریان‌پور با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای پرسنل شاغل در مراکز خرید محصولات استراتژیک با امنیت شغلی سبب کاهش مخاطرات و صیانت از مواد غذایی خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این به نظر می‌رسد تشدید نظارت بر تولید و تحویل این قبیل محصولات، ضمانت اجرایی سلامت شهروندان را نیز فراهم می‌آورد.

وی با انتقاد از جانمایی و پراکنش خبازی‌ها در برخی از شهرستان‌ها، افزود: با توجه به یارانه بسیار زیادی که دولت برای تولید نان به خبازان ارائه می‌کند باید جانمایی خبازی‌ها به گونه‌ای باشد که هم رفاه شهروندان را فراهم کرده و هم برای خبازان نیز اقتصادی و مقرون به صرفه باشد.

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول