اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شبکه‌های برون مرزی صداوسیما؛ قدرت نرم رسانه ملی در خنثی سازی توطئه دشمنان

نمایندگان مجلس یازدهم با تأکید بر لزوم حمایت مالی از شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما، اخلال در پخش شبکه های برون مرزی را موجب کاهش نفوذ راهبری برای کشور دانستند.

شبکه‌های برون مرزی صداوسیما؛ قدرت نرم رسانه ملی در خنثی سازی توطئه دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از وقوع انقلاب اسلامی، ریل گذاری راه اندازی شبکه‌های مختلف بین المللی برای رساندن صدای انقلاب به سراسر دنیا آغاز شد.

در این مسیر شبکه های متعددی با صرف وقت و هزینه راه اندازی شدند و اتفاقا در این مسیر هم بسیار موفق عمل کردند و این شبکه ها توانستند در کشورهای هدف تاثیرگذاری فرهنگی بسیار بالایی داشته باشند.

اما پس از 40 سال از گذشت این مسیر پر فراز و نشیب و ریشه دار شدن این شبکه ها، حالا آنها یکی پس از دیگری در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

آغاز این تعطیلی ها از ابتدای خردادماه و با قطع شبکه الکوثر از سوی شرکت ماهواره‌ای یوتل‌ست صورت گرفت. بهانه آنها نیز بدهی‌های انباشته سازمان صدا‌وسیما به این شرکت بود.

این درحالی است که پخش شبکه عربی‌زبان بین‌المللی الکوثر روی ماهواره یوتل‌ست امکان دسترسی مخاطبان در کشورهای عربی منطقه در غرب آسیا و شمال آفریقا را به برنامه‌های این شبکه فراهم می‌کرد.

با توقف پخش شبکه الکوثر روی ماهواره یوتل‌ست این شبکه در حوزه عربی غرب آسیا و شمال آفریقا قابل دریافت نیست.
شبکه‌های تلویزیونی پرس‌تی‌وی و کانال انگلیسی شبکه آی‌فیلم برای حوزه آمریکای شمالی و مرکزی نیز تا چند روز آینده از سوی ماهواره گالکسی 19 تهدید به قطع شده اند.

برخی نمایندگان مجلس یازدهم در گفت‌وگو با فارس، بر ضرورت در نظر داشتن نقش این شبکه‌ها در ارسال پیام انقلاب اسلامی تأکید و تصریح کردند: مجلس شورای اسلامی در صورت نیاز، برای حل مشکل بودجه‌ای به کمک صداوسیما خواهد آمد.

کاهش نفوذ راهبردی ایران با اخلال در پخش شبکه های برون مرزی

حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه هرگونه خلل در پخش شبکه‌های برون‌مرزی به معنای کاهش نفوذ راهبردی ایران در خارج از مرزهاست، گفت: دولت باید در اسرع وقت بودجه مورد نیاز این شبکه ها را تأمین کند و مجلس کمال همکاری را در این زمینه با دولت و رسانه ملی خواهد داشت.

شبکه های برون مرزی صداوسیما قدرت نرم نظام در خنثی سازی توطئه های دشمنان

محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه شبکه های برون مرزی کار فوق العاده مهمی را در خصوص ارسال خبر به دنیا انجام می دهند گفت: این شبکه ها گام های مؤثر رو به جلویی برداشته اند و به عنوان قدرت نرم نظام توانسته اند توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه شبکه های برون مرزی در ایجاد تحول رسانه ای در جبهه مقاومت نقش موثری دارند افزود: باید هر چه سریعتر مشکل ارزی شبکه های برون مرزی حل و فصل شود.

اقدامات ارزشمند شبکه های برون مرزی در جنگ نابرابر جهانی

احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس  با ابراز تأسف از قطع شبکه های برون مرزی گفت: رسانه ملی رسالت مهمی در رساندن صدای انقلاب اسلامی  به اقصی نقاط جهان دارد و یک تنه در مقابل هجمه تمام شبکه های معاند جهانی ایستاده است. در این جنگ نابرابر، شبکه های برون مرزی اقدامات ارزشمندی را به سرانجام رساندند و به همین جهت رسانه های غربی تمایل دارند این شبکه ها تضعیف شده و تعطیل گردند.

آزادی خواه با بیان اینکه شبکه های برون مرزی همچنین نقش حساس و مهمی برای جبهه مقاومت دارند تأکید کرد: دولت باید هرچه سریعتر برای این شبکه ها تأمین ارزی کند تا بلافاصله احیاء شوند.

حمایت مجلس از تأمین بودجه موردنیاز شبکه‌های برون‌مرزی

الله وردی دهقانی نماینده ورزقان در مجلس با بیان اینکه رسانه های برون مرزی مسئولیت مهمی برای انتقال پیام جمهوری اسلامی در منطقه بر عهده دارند تصریح کرد: قطع شدن این شبکه ها به نظام و فرهنگ و جامعه لطمه خواهد زد.

وی افزود: دولت می بایست هرچه سریع تر مشکلات ارزی این شبکه ها را حل کند تا بلافاصله این شبکه ها احیاء گردند و مجلس هر کمکی که لازم باشد در این خصوص انجام خواهد داد.

قطع شبکه های برون مرزی بی احتیاطی غیرقابل اغماض

حسن همتی نماینده میاندواب، شاهین دژ و تکاب با تأکید بر نقش حیاتی و مؤثر شبکه‌های برون مرزی در انعکاس نظرات و دیدگاه های نظام جمهوری اسلامی به سراسر دنیا گفت: این بی احتیاطی در خصوص شبکه های برون مرزی قابل اغماض نیست و دولت  سریعتر باید بودجه ارزی را تأمین و از قطع این شبکه ها جلوگیری کند.

دولت فوراً باید جهت احیاء شبکه های برون مرزی اقدام کند

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی نماینده همدان و فامنین در مجلس با انتقاد از قطع شبکه‌های برون مرزی صداوسیما گفت: قطعاً در عرصه بین المللی شبکه های برون مرزی حرف اول را می زنند و نفوذ منطقه ای این شبکه ها اهمیت بسزایی دارد و لذا دولت باید تلاش کند تا هرچه سریعتر مشکلات مالی این شبکه ها مرتفع و مجدداً این شبکه ها احیاء شوند.

وی تآکید کرد: درصورت نیاز مجلس یازدهم به کمک صداوسیما خواهد آمد تا هر چه زودتر مسائل مالی این شبکه‌ها حل و فصل شود.

قطع شبکه های برون مرزی فاجعه ای بزرگ است

محمدرضا احمدی نماینده رشت در مجلس با ابراز تأسف از قطع شدن شبکه های برون مرزی گفت: این یک فاجعه بزرگ است چرا که جهانیان دنبال خبرهای شبکه های برون مرزی ایران هستند.

وی با توجه به شرایط حساس منطقه‌‏ای و جهانی خواستار رفع مشکل قطع شدن این شبکه ها از سوی دولت شد و تأکید کرد:  مجلس در این خصوص همکاری لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول