اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اظهارات سفیر آمریکا پیرامون تلاش‎ها برای حل اختلافات کشورهای حاشیه خلیج فارس

سفیر آمریکا در کویت ضمن تأکید بر تلاش‌های مستمر کویت برای حل بحران پیش‌آمده میان قطر و چند کشور عربی دیگر، اعلام کرد، حصول راه‌حل دائمی در این زمینه امنیت و ثبات را در منطقه فراهم می‌کند.

اظهارات سفیر آمریکا پیرامون تلاش‎ها برای حل اختلافات کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الینا رومانووسکی» (Alina L. Romanowski) سفیر آمریکا در کویت در گفت‌وگویی با روزنامه «الانباء» این کشور به سوالاتی درباره اختلاف پیش آمده میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و تحریم «سزار» علیه سوریه پاسخ داد.

وی در پاسخ سوالی درباره آخرین اخبار از آشتی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و میزان تأثیرگذاری میانجی‌گری آمریکایی-کویتی که وزیر خارجه قطر اخیرا از آن سخت گفت، اعلام کرد: از زمان آغاز بحران (کشورهای حاشیه) خلیج (فارس) در بیش از سه سال پیش کویت به رهبری جناب امیر، تلاش‌های حساب‌شده و مستمری را بر تحقق وحدت صفوف در این زمینه انجام داد خصوصا رسیدن به حل دائمی نزاع میان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و فراهم شدن وحدت میان کشورهای اعضای برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای کلید ثبات و امنیت در منطقه است. به حمایتمان از تلاش‌های کویت برای حصول راه‌حل در این پرونده ادامه میدهیم و امیدواریم پیشرفتی ملموس و نزدیک برای پر کردن شکاف به وجود آمده حاصل شود همانطور که از طرف خود تمامی طرف‌ها را به ورود به مذاکرات جدی برای حل نزاع فرامی‌خوانیم.

در ماه گذشته (خردادماه) «صباح خالد الحمد الصباح»  نخست‌وزیر کویت گزارش‌های عربی درباره تلاش تازه کشورش برای میانجی‌گری برای کمک به رفع بحران قطر را تایید کرد.

نخست وزیر کویت در اظهاراتی گفت : «ما متاسفیم که در سال چهارم بحران خلیج فارس هستیم ، اما تلاش برای آشتی میان طرف ها ادامه دارد. امیر کویت علاقه‌مند است که طرف‌های بحران خلیج فارس را بر اساس اصل اطمینان بخشی به هر توافقی در آینده گرد هم آورد».

عربستان، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را از برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.

دوحه همواره بر ضرورت حل بحران خلیج فارس از طریق گفت‌وگو و بدون اعمال هیچ گونه پیش شرطی تاکید کرده است چیزی که کویت  و عمان هم برای پیشبرد آن از طریق میانجی‌گری دراین قضیه تلاش می‌کنند.

تحریم سزار

رومانووسکی درباره میزان تأثیر تحریم‌های جدید علیه سوریه موسوم به «سزار» هم مدعی شد، هدف این تحریم‌های آمریکا آزار و اذیت ملت سوریه نیست بلکه علیه نظام «بشار اسد» است.

وی افزود: سزار، تحریم‌های الزامی علیه افراد خارجی که دستیابی نظام اسد به کالا، خدمات یا فناوری حمایت‌کننده از فعالیت‌های نظامی بعلاوه صنعت هواپیمایی و تولید نفت و گاز را تسهیل می‌کنند، وضع می‌‎کند. همچنین کسانی که از نزاع کنونی در سوریه سود مادی کسب می‌کند نیز تحریم می‌شوند. آمریکا طی روزها وهفته‌های آینده به هدف گرفتن شرکت‌ها و افرادی که از نظام اسد حمایت و در مسیر رسیدن به راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز برای نزاع در سوریه به موجب قطعنامه ۲۲۵۴ سنگ‌اندازی می‌کنند، ادامه خواهد داد.

تحریم‌های موسوم به سزار از هفته گذشته علیه سوریه وارد فاز اجرایی شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول